
Μπορεί οι γερμανικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις να αντιμετωπίζουν σημαντικά οικονομικά προβλήματα, με τις διαγραφές χρεών, τις συγχωνεύσεις αλλά και τις αγοραπωλησίες να βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη, αλλά στον αντίποδα η γερμανική ναυπηγική βιομηχανία συνεχίζει να κινείται με θετικό πρόσημο και το 2017.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα γερμανικά ναυπηγεία Blohm + Voss, τα οποία σε κοινοπρακτικό σχήμα μαζί με άλλα βορειογερμανικά ναυπηγεία ανέλαβαν τη ναυπήγηση πέντε κορβετών, αξίας περίπου 2 δις Ευρώ. Τα επιμέρους τμήματα των κορβετών θα κατασκευάζονται σε άλλες ναυπηγικές μονάδες (π.χ. German Naval Yards) και στο τέλος θα μεταφέρονται όλα στις εγκαταστάσεις της Blohm + Voss στο Αμβούργο προς συναρμολόγηση. Με αυτήν την παραγγελία τα ιστορικά ναυπηγεία του Αμβούργου διασφαλίζουν το μέλλον τους και βεβαίως το μέλλον των δεκάδων εργαζομένων τους. Οι κορβέτες μήκους 90 μέτρων θα παραδοθούν στο Πολεμικό Ναυτικό της Γερμανίας έως το 2025.
Όμως δουλειά στα γερμανικά ναυπηγεία δίνει όχι μόνο το γερμανικό ΠΝ αλλά και οι μεγάλοι παίκτες στην αγορά της παγκόσμιας κρουαζιέρας, θαλάσσιας αλλά και ποτάμιας, όπως για παράδειγμα η αμερικανική Crystal River Cruises. Συγκεκριμένα, την περασμένη Πέμπτη τα ναυπηγεία MV Werften παρέδωσαν στην αμερικανική ναυτιλιακή το δεύτερο κρουαζιερόπλοιο, το «Crystal Bach», ενώ αναμένεται η ναυπήγηση ακόμα δύο.
Νέες παραγγελίες, όμως, υπάρχουν και για τα ναυπηγεία Meyer Werft. Συγκεκριμένα, τα τελευταία βρίσκονται κοντά σε συμφωνία με την βρετανική εταιρεία Saga για δύο νέα κρουαζιερόπλοια, χωρητικότητας 58.250 gt., με έτος παράδοσης το 2019 και 2020. Τα «Spirit of Adventure» και «Spirit of Discovery» αναμένεται να δώσουν νέα πνοή στα γερμανικά ναυπηγεία του Πάπενμουργκ, οδηγώντας και στην επανάχρηση της μέχρι τώρα κλειστής ναυπηγικής τους κλίνης, Baudock Ι.
Στελέχη της Γερμανικής Ένωσης Μεταλλουργών σημειώνουν, όπως γράφει σήμερα o γερμανικός Τύπος, πως τα γερμανικά ναυπηγεία πέτυχαν τα τελευταία χρόνια, παρά την διεθνή κρίση, σταθεροποίηση και πλέον οι αναπτυξιακές προοπτικες είναι θετικές για το σύνολο των 37 ναυπηγικών μονάδων στις οποίες απασχολούνται 15.800 εργάτες.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/INGO WAGNER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ