
Μπορεί οι γερμανικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις να αντιμετωπίζουν σημαντικά οικονομικά προβλήματα, με τις διαγραφές χρεών, τις συγχωνεύσεις αλλά και τις αγοραπωλησίες να βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη, αλλά στον αντίποδα η γερμανική ναυπηγική βιομηχανία συνεχίζει να κινείται με θετικό πρόσημο και το 2017.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα γερμανικά ναυπηγεία Blohm + Voss, τα οποία σε κοινοπρακτικό σχήμα μαζί με άλλα βορειογερμανικά ναυπηγεία ανέλαβαν τη ναυπήγηση πέντε κορβετών, αξίας περίπου 2 δις Ευρώ. Τα επιμέρους τμήματα των κορβετών θα κατασκευάζονται σε άλλες ναυπηγικές μονάδες (π.χ. German Naval Yards) και στο τέλος θα μεταφέρονται όλα στις εγκαταστάσεις της Blohm + Voss στο Αμβούργο προς συναρμολόγηση. Με αυτήν την παραγγελία τα ιστορικά ναυπηγεία του Αμβούργου διασφαλίζουν το μέλλον τους και βεβαίως το μέλλον των δεκάδων εργαζομένων τους. Οι κορβέτες μήκους 90 μέτρων θα παραδοθούν στο Πολεμικό Ναυτικό της Γερμανίας έως το 2025.
Όμως δουλειά στα γερμανικά ναυπηγεία δίνει όχι μόνο το γερμανικό ΠΝ αλλά και οι μεγάλοι παίκτες στην αγορά της παγκόσμιας κρουαζιέρας, θαλάσσιας αλλά και ποτάμιας, όπως για παράδειγμα η αμερικανική Crystal River Cruises. Συγκεκριμένα, την περασμένη Πέμπτη τα ναυπηγεία MV Werften παρέδωσαν στην αμερικανική ναυτιλιακή το δεύτερο κρουαζιερόπλοιο, το «Crystal Bach», ενώ αναμένεται η ναυπήγηση ακόμα δύο.
Νέες παραγγελίες, όμως, υπάρχουν και για τα ναυπηγεία Meyer Werft. Συγκεκριμένα, τα τελευταία βρίσκονται κοντά σε συμφωνία με την βρετανική εταιρεία Saga για δύο νέα κρουαζιερόπλοια, χωρητικότητας 58.250 gt., με έτος παράδοσης το 2019 και 2020. Τα «Spirit of Adventure» και «Spirit of Discovery» αναμένεται να δώσουν νέα πνοή στα γερμανικά ναυπηγεία του Πάπενμουργκ, οδηγώντας και στην επανάχρηση της μέχρι τώρα κλειστής ναυπηγικής τους κλίνης, Baudock Ι.
Στελέχη της Γερμανικής Ένωσης Μεταλλουργών σημειώνουν, όπως γράφει σήμερα o γερμανικός Τύπος, πως τα γερμανικά ναυπηγεία πέτυχαν τα τελευταία χρόνια, παρά την διεθνή κρίση, σταθεροποίηση και πλέον οι αναπτυξιακές προοπτικες είναι θετικές για το σύνολο των 37 ναυπηγικών μονάδων στις οποίες απασχολούνται 15.800 εργάτες.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/INGO WAGNER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ