
Δύο περίπου μέρες θα χρειαστεί ακόμα για να αποκολληθεί εξ ολοκλήρου το Blue Star Patmos, το οποίο προσάραξε τις πρώτες πρωινές ώρες της Τετάρτης, κατά την είσοδό του στο λιμάνι της Ίου. Η επιχείρηση αποκόλλησης είναι σε εξέλιξη. Πρόκειται σύμφωνα με πληροφορίες των Ναυτικών Χρονικών για μια πολύπλοκη διαδικασία που απαιτεί λεπτούς χειρισμούς και καλό συντονισμό.
Πιο συγκεκριμένα εξαιτίας της ζημιάς στη γάστρα και του ρήγματος, υπολογίζεται πάνω από 50 μέτρα, θα χρειαστεί να «γεμίσουν» ορισμένες δεξαμενές του με “αέρα” προκειμένου να κερδίσει μέτρα και να αποκολληθεί σταδιακά.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες παρά την αναπάντεχη και σοβαρή ζημιά , το νεότερο πλοίο της ελληνικής ακτοπλοΐας σώθηκε χάρις στον επαγγελματισμό του πληρώματος και την άμεση κινητοποίηση της εταιρείας .
Άμεσα βρέθηκαν στο τόπο του συμβάντος οι αρχιμηχανικοί της εταιρείας και ναυπηγός οι οποίοι με κατάλληλους χειρισμούς σταθεροποίησαν τη κατάσταση υπό την επίβλεψη των αρχών, δίνοντας χρόνο στα ρυμουλκά και τα συνεργεία να μεταβούν στη περιοχή και να ξεκινήσει η προσπάθεια απελευθέρωσης του πλοίου, αφού πρώτα εξασφαλίστηκε η στεγανότητα του Blue Star. Μόλις ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες και το πλοίο αποκολληθεί θα ρυμουλκηθεί σε ναυπηγείο προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες εκτεταμένες επισκευές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Blue Star Patmos έχοντας εφαρμόσει τους νέους διεθνείς κανονισμούς για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας (SOLAS), διατήρησε σταθερή τη παροχή ρεύματος καθιστώντας εφικτή τη λειτουργία όλων των συστημάτων σε μόνιμη βάση.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Blue Star Ferries/Χάρης Ακριβιάδης
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Την επιστροφή της στην Ερυθρά Θάλασσα και συγκεκριμένα στη Διώρυγα του Σουέζ εξετάζει ο δανέζικος κολοσσός Maersk. Η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ ανακοίνωσε…

Κύπρος και Λίβανος υπέγραψαν σήμερα τη Συμφωνία Οριοθέτησης της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης των δύο χωρών και συμφώνησαν στην προώθηση της διερεύνησης ηλεκτρικής διασύνδεσης Κύπρου-Λιβάνου…

Η κοινοπραξία των IMM Private Equity και IMM Investment επιδιώκουν την πώληση της Hyundai LNG Shipping στον ινδονησιακό όμιλο Sinar Mas. Ωστόσο, παραμένει αβέβαιο…

Η Dangote, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, προχώρησε σε συμφωνία με τη Honeywell, η οποία θα υποστηρίξει τον στόχο του νιγηριανού κολοσσού για αύξηση…

Την Τρίτη 25/11/2025, κατά τη Γενική Συνέλευση πραγματοποιήθηκαν εκλογές για την ανάδειξη των νέων αντιπροέδρων της HEMEXPO. Στις τέσσερις θέσεις των Αντιπροέδρων εξελέγησαν οι…

Η αξιοποίηση της απορριπτόμενης θερμότητας για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μπαίνει σε νέα εποχή, καθώς η τεχνολογία Organic Rankine Cycle (ORC) φέρνει πλέον τη δυνατότητα…

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το 24ο NAVIGATOR 2025 – The Shipping Decision Makers Forum, συγκεντρώνοντας 670 κορυφαία στελέχη της ναυτιλιακής κοινότητας από 361 εταιρείες,…

«Είναι τιμή για εμάς να είμαστε υποψήφιοι στην Κατηγορία Α του ΙΜΟ και να ζητούμε την ψήφο σας. Οι Έλληνες είμαστε άνθρωποι της θάλασσας.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ