
Δύο περίπου μέρες θα χρειαστεί ακόμα για να αποκολληθεί εξ ολοκλήρου το Blue Star Patmos, το οποίο προσάραξε τις πρώτες πρωινές ώρες της Τετάρτης, κατά την είσοδό του στο λιμάνι της Ίου. Η επιχείρηση αποκόλλησης είναι σε εξέλιξη. Πρόκειται σύμφωνα με πληροφορίες των Ναυτικών Χρονικών για μια πολύπλοκη διαδικασία που απαιτεί λεπτούς χειρισμούς και καλό συντονισμό.
Πιο συγκεκριμένα εξαιτίας της ζημιάς στη γάστρα και του ρήγματος, υπολογίζεται πάνω από 50 μέτρα, θα χρειαστεί να «γεμίσουν» ορισμένες δεξαμενές του με “αέρα” προκειμένου να κερδίσει μέτρα και να αποκολληθεί σταδιακά.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες παρά την αναπάντεχη και σοβαρή ζημιά , το νεότερο πλοίο της ελληνικής ακτοπλοΐας σώθηκε χάρις στον επαγγελματισμό του πληρώματος και την άμεση κινητοποίηση της εταιρείας .
Άμεσα βρέθηκαν στο τόπο του συμβάντος οι αρχιμηχανικοί της εταιρείας και ναυπηγός οι οποίοι με κατάλληλους χειρισμούς σταθεροποίησαν τη κατάσταση υπό την επίβλεψη των αρχών, δίνοντας χρόνο στα ρυμουλκά και τα συνεργεία να μεταβούν στη περιοχή και να ξεκινήσει η προσπάθεια απελευθέρωσης του πλοίου, αφού πρώτα εξασφαλίστηκε η στεγανότητα του Blue Star. Μόλις ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες και το πλοίο αποκολληθεί θα ρυμουλκηθεί σε ναυπηγείο προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες εκτεταμένες επισκευές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Blue Star Patmos έχοντας εφαρμόσει τους νέους διεθνείς κανονισμούς για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας (SOLAS), διατήρησε σταθερή τη παροχή ρεύματος καθιστώντας εφικτή τη λειτουργία όλων των συστημάτων σε μόνιμη βάση.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Blue Star Ferries/Χάρης Ακριβιάδης
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ