
Σύμφωνα με τη “South China Morning Post”, ένα πακέτο ανθρωπιστικής βοήθειας ύψους $1 εκατ. και μια συμφωνία για την ανεύρεση πηγών πετρελαίου και φυσικού αερίου ήταν μεταξύ άλλων οι συμφωνίες που υπογράφηκαν πρόσφατα μεταξύ Κίνας και Νεπάλ κατά την επίσημη επίσκεψη του Αντιπροέδρου της Κίνας, κ. Wang Yang στο Νεπάλ αυτή την εβδομάδα. Ο κ. Wang Yang με το ταξίδι του στο Κατμαντού είχε ως στόχο να ενισχύσει τους οικονομικούς δεσμούς της Κίνας με τη γειτονική χώρα σε μια περίοδο που η χώρα του βρίσκεται με την Ινδία σε εντάσεις για εδαφικές διεκδικήσεις.
Σύμφωνα με τον Υπουργό Εξωτερικών του Νεπάλ, η Κίνα προτίθεται να βοηθήσει οικονομικά το Νεπάλ στην ανεύρεση πηγών πετρελαίου και φυσικού αερίου, αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο την αυτάρκεια της χώρας του σε ενέργεια. Επιπλέον η Κίνα, όπως αναφέρει το δημοσίευμα της “South China Morning Post” θα χορηγήσει οικονομικό πακέτο βοήθειας στο Νεπάλ για την αποκατάσταση των διασυνοριακών του γεφυρών αλλά και των λιμενικών του εγκαταστάσεων στο Tatopani, που καταστράφηκαν από τον σεισμό του Απριλίου 2015.
Από τη μεριά του το Νεπάλ εξέφρασε την επιθυμία του να ανοίξει το λιμάνι της Κίνας που βρίσκεται μεταξύ των συνόρων των δύο χωρών στις περιοχές Tatopani και Zhangmu, αντίστοιχα.
Η επίσκεψη του Κινέζου αντιπροέδρου στο Νεπάλ γίνεται σε μια περίοδο κατή την οποία οι σχέσεις μεταξύ Κίνας και Ινδίας είναι τεταμένες για γεωπολιτικούς λόγους. Το Νεπάλ από τη δική του τη μεριά μένει αμέτοχο, χωρίς να παίρνει θέση σε αυτήν την αντιπαράθεση.
Παρά το γεγονός ότι το Νεπάλ διατηρεί ιστορικά ισχυρούς δεσμούς με την Ινδία, αυτό δεν το αποτρέπει από το να συνεργαστεί με την Κίνα και να επωφεληθεί οικονομικά. Να σημειωθεί ότι το Νεπάλ υποστηρίζει την πρωτοβουλία της Κίνας για το «Νέο Δρόμο του Μεταξιού». Μέσα από τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία η Κίνα επιδιώκει να ενισχύσει περαιτέρω τους δεσμούς της με τις χώρες από όπου περνάει ο δρόμος του μεταξιού, όπως οι χώρες της Νότιας Ασίας, γεγονός που θα αυξήσει τον ανταγωνισμό της χώρας με την Ινδία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει τις εισαγωγές ουκρανικών σιτηρών και ζάχαρης έως και 80% για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των αγροτών της, σύμφωνα με…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με τον γαλλικό κολοσσό να σπάει πρόσφατα το φράγμα των 4 εκατ. TEUs…
Στο πρώτο σκαλί του βάθρου βρέθηκε και πάλι η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας τον Ιούνιο. Συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της Clarkson Research Services, κατά τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ