
Σύμφωνα με το “Oil & Gas Journal”, τον περασμένο Ιούλιο η συνολική ημερησία παραγωγή πετρελαίου από τις χώρες- μέλη του OPEC αυξήθηκε κατά 173.000 βαρέλια σε σχέση με τον περασμένο Ιούνιο, φτάνοντας τα 32,87 εκατ. βαρέλια κατά μέσο όρο ημερησίως.
Τον περασμένο μήνα καταγράφηκε αύξηση της ημερήσιας παραγωγής πετρελαίου στη Λιβύη και στη Νιγηρία, κατά 154.000 και 34.300 βαρέλια αντίστοιχα, συγκριτικά με τον περασμένο Ιούνιο, αγγίζοντας κατά μέσο όρο πάνω από 1 εκατ. και 1,75 εκατ. βαρέλια αντίστοιχα, σε ημερήσια βάση. Να σημειωθεί ότι αυτές οι δύο χώρες έχουν εξαιρεθεί από τη συμφωνία του OPEC για τη μείωση της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου. Αύξηση στην παραγωγή πετρελαίου για τον περασμένο μήνα παρατηρήθηκε επίσης στη Σαουδική Αραβία (+31.800 βαρέλια/ημέρα), στο Ιράν, στο Κατάρ και στη Γκαμπόν.
Αντίθετα, όπως αναφέρεται στο “Oil & Gas Journal”, μείωση παρατηρήθηκε τον περασμένο Ιούλιο στο Ιράκ (-33.100 βαρέλια/ημέρα), στην Ανγκόλα (-19.300 βαρέλια/ημέρα), στη Βενεζουέλα (-15.800 βαρέλια/ημέρα), στο Κουβέιτ, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και στην Αλγερία.
Σύμφωνα με τον OPEC τον περασμένο Ιούλιο η προσφορά πετρελαίου από χώρες εκτός του Οργανισμού αυξήθηκε κατά 520.000 βαρέλια ημερησίως, σε σχέση με τον περασμένο Ιούνιο. Η αυξημένη προσφορά προήλθε κυρίως από τον Καναδά, τη Νορβηγία, την Κολομβία κ.ά., ενώ μειωμένη ήταν η προσφορά από Μεγάλη Βρετανία, Κίνα, Μεξικό και Αζερμπαϊτζάν.
Επιπλέον, πάντα με εκτιμήσεις του OPEC, αναμένεται ότι μέσα στο τρέχον έτος η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα ανέλθει σε 96,49 εκατ. βαρέλια ημερησίως κατά μέσο όρο, με την ζήτηση να αυξάνεται κατά 1,37 εκατ. βαρέλια/ημέρα, οδηγώντας σε γρήγορη αναδιάρθρωση της πετρελαϊκής αγοράς.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/WALLACE WOON
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ