
Ο CEO της AP Moller-Maersk, κ. Soren Skou, δήλωσε σε συνέντευξή του στη Financial Times, ότι αναμένονται στο μέλλον ακόμα περισσότερες κοινοπραξίες στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων. Το γεγονός αυτό σύμφωνα με τον ίδιο θα οδηγήσει στην κυριαρχία 5-6 εταιρειών στον χώρο την επόμενη δεκαετία, ενώ πριν από δύο μόλις χρόνια οι μεγάλοι παίκτες στη συγκεκριμένη αγορά ήταν γύρω στους 20. Ο κ. Skou επεσήμανε την έντονη τάση προς συγχώνευση που χαρακτηρίζει την τελευταία διετία την αγορά των εμπορευματοκιβωτίων, η οποία αναμένεται να συνεχιστεί μέσα από την πραγματοποίηση εξαγορών αλλά και χρεοκοπιών μεγάλων εταιρειών.
Ο κ. Scou δεν παρέλειψε να αναφέρει ως παραδείγματα την εξαγορά της γερμανικής Hapag Lloyd από τη Maersk, την εξαγορά της NOL (Neptune Orient Lines) από την CMA CGM, καθώς και την χρεοκοπία της Hanjin Shipping.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ο λόγος των συγχωνεύσεων και των εξαγορών στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων οφείλεται στην απομάκρυνση των κυβερνήσεων από την εν λόγω αγορά, όπως αυτών της Σιγκαπούρης και των χωρών της Μέσης Ανατολής.
Ο CEO της Maersk ανέφερε επίσης στη συνέντευξή του ότι ο δανέζικος κολοσσός συνεργάζεται με την MSC, τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο και μαζί με άλλες δύο εταιρείες, των οποίων το όνομα δεν θέλησε να αναφέρει, ελέγχουν το 80% του παγκόσμιου εμπορίου εμπορευματοκιβωτίων.
Στη συνέντευξή του στη Financial Times ο κ. Scou επεσήμανε επιπλέον την ανάγκη ψηφιοποίησης του κλάδου των εμπορευματοκιβωτίων και δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην κυβερνοεπίθεση που δέχτηκαν πρόσφατα τα πληροφοριακά συστήματα της εταιρείας, η οποία εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε απώλεια εσόδων μεταξύ $50 εκατ. έως και $450 εκατ. η οποία θα απεικονιστεί στα οικονομικά αποτελέσματα του τρίτου εξαμήνου της εταιρείας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ