
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Η περασμένη εβδομάδα τερμάτισε σε ήσυχο κλίμα για την απασχόληση των πλοίων bulkers, κατηγορίας supramax, με μειωμένη δραστηριότητα ναυλώσεων αλλά με κάποια σημάδια αντίστασης από τον κόλπο της Αμερικής. Αξίζει να αναφερθεί ότι Supramax bulker, χωρητικότητας 52,000 dwt, με έτος κατασκευής το 2004, εξασφάλισε ημερήσιο ναύλο 10,500 δολάρια από την ανατολική περιοχή της Μεσογείου-Μαύρης Θάλασσας για πέντε έως επτά μήνες με επαναπαράδοση σε όλο τον κόσμο.
Η απογοητευτική εικόνα της καλλιέργειας σιταριού χειμερινής σίτου στη Νότια Αμερική δημιουργεί προκλήσεις για τη διαθέσιμη προσφορά παρτίδων φορτίων προς θαλάσσια μεταφορά και απασχόλησης πλοίων, μεγέθους supramax και Panamax. Ο συνδυασμός της μικρότερης έκτασης και των δυσμενών καιρικών συνθηκών έχει επηρεάσει σημαντικά την καλλιέργεια. Η καλλιέργεια σιταριού στη νότια Βραζιλία έχει, επίσης, επηρεαστεί αρνητικά από τις θερμοκρασίες κατάψυξης. Εκτιμήσεις υποδεικνύουν ότι η συγκομιδή σίτου της Βραζιλίας το 2017 θα είναι 5,58 εκατομμύρια τόνοι σε σύγκριση με 6,73 εκατομμύρια τόνους το 2016.
Εκτός από τις χαμηλότερες αποδόσεις, η καλλιέργεια σιταριού της Βραζιλίας μπορεί να εμφανίσει και κάποια προβλήματα ποιότητας. Ως αποτέλεσμα, η Βραζιλία αναμένεται να εισάγει μέχρι και 7 εκατομμύρια τόνους σιταριού το επόμενο έτος. Η συντριπτική πλειοψηφία των εισαγωγών σιταριού της Βραζιλίας προέρχεται από την Αργεντινή και την Παραγουάη. Ωστόσο, χαμηλές θερμοκρασίες ρεκόρ έπληξαν σοβαρά και την Παραγουάη.
Σε χειρότερο σενάριο, η καλλιέργεια σιταριού της Παραγουάης μπορεί να υποστεί απώλειες έως και 50%. Αν αυτό αποδειχθεί, τότε η καλλιέργεια σίτου 2017 μπορεί να είναι αρκετή για να καλύψει μόνο τη βασική εγχώρια ζήτηση και στην πραγματικότητα η Παραγουάη μπορεί να χρειαστεί να εισάγει σιτάρι υψηλότερης ποιότητας για να καλύψει τη ζήτηση. Σε αυτή την περίπτωση, οι συνθήκες απασχόλησης των πλοίων bulkers ενδέχεται να παρουσιάσουν αισθητή βελτίωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ