
Οι Ναυτιλιακές Αρχές των κρατών μελών που υποστηρίζουν τα Μνημόνια του Τόκιο και των Παρισίων αποφάσισαν να εφαρμόσουν από κοινού μια καμπάνια επιθεώρησης για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας. Στόχος της επιθεώρησης αυτής είναι να επιβεβαιωθεί η συμμόρφωση των πλοίων που επιθεωρούνται από ελεγκτές Port State Control ειδικά ως προς τις απαιτήσεις του Κεφαλαίου 5 της SOLAS, τη συνολική κατάσταση της ασφαλούς ναυσιπλοΐας των πλοίων και την ικανότητα του πληρώματος κατά την προσέγγιση στο λιμάνι με πλοηγό και ρυμουλκά. Η επιθεώρηση αυτή πρόκειται να πραγματοποιηθεί για τρεις μήνες, από την 1η Σεπτεμβρίου έως τις 30 Νοεμβρίου 2017, στο πλαίσιο της οποίας, τα πλοία θα υπόκεινται σε μια μόνο επιθεώρηση για την περίοδο εκείνη.
Οι Αρχές του Tokyo MoU και του Paris MoU προχωράνε στην από κοινού επιθεώρηση, καθώς ο εξοπλισμός για την ασφαλή ναυσιπλοΐα ενός πλοίου είναι μεγίστης σημασίας. Για παράδειγμα, το ECDIS (Electronic Chart Display and Information System) έχει συνεισφέρει σημαντικά στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας των πλοίων και στη μείωση του φόρτου εργασίας αναφορικά με τις λειτουργίες πλοήγησης. Ωστόσο παρατηρείται ανεπάρκεια των επιθεωρητών ως προς τη διεξαγωγή επιθεωρήσεων σε σχέση με το ECDIS.
Οι ανεπάρκειες στον εξοπλισμό πλοήγησης καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος σε σύγκριση με τον συνολικό αριθμό των ελλείψεων ενός πλοίου. Από το 2009 έως το 2016, καταγράφηκαν συνολικά 174.559 ελλείψεις σε πλοία σχετικά με την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας τους, αντιπροσωπεύοντας το 15,27% των συνολικών ελλείψεών τους.
Σε ό,τι αφορά την από κοινού επιθεώρηση του Tokyo MoU και του Paris MoU, οι επιθεωρητές του Port State Control θα έχουν έναν κατάλογο με 12 ερωτήσεις με βάση τις οποίες θα διασφαλίζουν ότι ο εξοπλισμός πλοήγησης των πλοίων συμμορφώνεται με τα σχετικά πιστοποιητικά, οι πλοίαρχοι και οι πλοηγοί διαθέτουν τα απαιτούμενα προσόντα και ότι ο εξοπλισμός ναυσιπλοΐας συντηρείται και λειτουργεί σωστά. Σε περίπτωση διαπίστωσης ελλείψεων σε ένα πλοίο, οι επιθεωρητές ενδεχομένως να μην καταγράψουν απλώς τις ελλείψεις, αλλά θα ζητήσουν από τον πλοίαρχο να διορθώσει το πρόβλημα εντός ενός ορισμένου χρονικού διαστήματος, θέτοντας το πλοίο υπό κράτηση στο διάστημα αυτό. Βέβαια, δεν είναι σίγουρο εάν οι επιθεωρητές διαθέτουν τις κατάλληλες γνώσεις και την εμπειρία για να αξιολογήσουν σωστά τις απαντήσεις που θα δοθούν.
Μέσα στην περίοδο Σεπτεμβρίου- Νοεμβρίου εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθούν πάνω από 10.000 επιθεωρήσεις από το Tokyo MoU και το Paris MoU.
Φωτό: parismou.org
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ