
Η ReCAAP ISC (Regional Cooperation Agreement on Combating Piracy and Armed Robbery against Ships in Asia Information Sharing Centre) εξέδωσε έκθεση με τα περιστατικά των πειρατικών επιθέσεων που καταγράφηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2017. Σύμφωνα με την έκθεση, τα περιστατικά πειρατείας και ένοπλης ληστείας στην Ασία συνεχίζουν να μειώνονται. Συγκεκριμένα, από τον Ιανουάριο έως και τον Ιούνιο του 2017, έχουν καταγραφεί 36 περιστατικά στην περιοχή από κυβερνητικές αρχές. Ο αριθμός των περιστατικών αντιπροσωπεύει τον χαμηλότερο των τελευταίων 10 ετών, γεγονός που προκαλεί αισιοδοξία για το μέλλον.
Από τα 36 καταγεγραμμένα περιστατικά που έχουν λάβει χώρα στην θαλάσσια περιοχή της Ασίας, τα 27 αφορούν ένοπλη ληστεία σε πλοία, τα δύο σε πειρατικές επιθέσεις και τα άλλα επτά σε ομηρία ναυτικών για την απόσπαση λύτρων.
Συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του περασμένου έτους, ο αριθμός των περιστατικών σε πλοία έχει μειωθεί φέτος κατά 22% και κατά 41% εάν συγκριθεί ο φετινός αριθμός με αυτόν της αντίστοιχης περιόδου του 2013.
Σε ό,τι αφορά τις θάλασσες της Sulu και της Celebes, κοντά στις Φιλιππίνες, όπου στο παρελθόν είχαν καταγραφεί πειρατικές επιθέσεις σε μεγάλα εμπορικά πλοία, φαίνεται να έχει βελτιωθεί πλέον η κατάσταση, καθώς τον περασμένο Μάιο και Ιούνιο δεν κατεγράφη κανένα περιστατικό.
Σύμφωνα με την ReCAAP ανησυχία προκαλούν οι πειρατικές επιθέσεις που καταγράφονται σε πλοία με στόχο την κλοπή φορτίου πετρελαίου, αλλά και η αύξηση του αριθμού πειρατικών επιθέσεων που έχουν αναφερθεί στην θαλάσσια περιοχή του Μπαγκλαντές.
Ο κ. Masafumi Kuroki, Εκτελεστικός Διευθυντής της ReCAAP ISC, δήλωσε ότι «ενώ ο αριθμός των περιστατικών πειρατείας και ένοπλης ληστείας στα πλοία που βρίσκονται στην Ασία μειώνεται συνεχώς, δεν υπάρχει περιθώριο εφησυχασμού. Η ReCAAP ISC θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις αρχές επιβολής του νόμου και τη ναυτιλιακή κοινότητα της Ασίας, για να προωθήσουμε την ασφάλεια στην εν λόγω θαλάσσια περιοχή».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ