
Η ReCAAP ISC (Regional Cooperation Agreement on Combating Piracy and Armed Robbery against Ships in Asia Information Sharing Centre) εξέδωσε έκθεση με τα περιστατικά των πειρατικών επιθέσεων που καταγράφηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2017. Σύμφωνα με την έκθεση, τα περιστατικά πειρατείας και ένοπλης ληστείας στην Ασία συνεχίζουν να μειώνονται. Συγκεκριμένα, από τον Ιανουάριο έως και τον Ιούνιο του 2017, έχουν καταγραφεί 36 περιστατικά στην περιοχή από κυβερνητικές αρχές. Ο αριθμός των περιστατικών αντιπροσωπεύει τον χαμηλότερο των τελευταίων 10 ετών, γεγονός που προκαλεί αισιοδοξία για το μέλλον.
Από τα 36 καταγεγραμμένα περιστατικά που έχουν λάβει χώρα στην θαλάσσια περιοχή της Ασίας, τα 27 αφορούν ένοπλη ληστεία σε πλοία, τα δύο σε πειρατικές επιθέσεις και τα άλλα επτά σε ομηρία ναυτικών για την απόσπαση λύτρων.
Συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του περασμένου έτους, ο αριθμός των περιστατικών σε πλοία έχει μειωθεί φέτος κατά 22% και κατά 41% εάν συγκριθεί ο φετινός αριθμός με αυτόν της αντίστοιχης περιόδου του 2013.
Σε ό,τι αφορά τις θάλασσες της Sulu και της Celebes, κοντά στις Φιλιππίνες, όπου στο παρελθόν είχαν καταγραφεί πειρατικές επιθέσεις σε μεγάλα εμπορικά πλοία, φαίνεται να έχει βελτιωθεί πλέον η κατάσταση, καθώς τον περασμένο Μάιο και Ιούνιο δεν κατεγράφη κανένα περιστατικό.
Σύμφωνα με την ReCAAP ανησυχία προκαλούν οι πειρατικές επιθέσεις που καταγράφονται σε πλοία με στόχο την κλοπή φορτίου πετρελαίου, αλλά και η αύξηση του αριθμού πειρατικών επιθέσεων που έχουν αναφερθεί στην θαλάσσια περιοχή του Μπαγκλαντές.
Ο κ. Masafumi Kuroki, Εκτελεστικός Διευθυντής της ReCAAP ISC, δήλωσε ότι «ενώ ο αριθμός των περιστατικών πειρατείας και ένοπλης ληστείας στα πλοία που βρίσκονται στην Ασία μειώνεται συνεχώς, δεν υπάρχει περιθώριο εφησυχασμού. Η ReCAAP ISC θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις αρχές επιβολής του νόμου και τη ναυτιλιακή κοινότητα της Ασίας, για να προωθήσουμε την ασφάλεια στην εν λόγω θαλάσσια περιοχή».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ