
Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μετά την χθεσινή πρωινή επίσκεψή του στο νησί της Κω, συμμετέχοντας στο Κυβερνητικό κλιμάκιο για την επιθεώρηση των ζημιών που προκάλεσε ο σεισμός συνεχίζει τις επαφές με τους τοπικούς παράγοντες και τις αρμόδιες υπηρεσίες. Ο κ. Νεκτάριος Σαντορινιός, με σκοπό την εκτίμηση της κατάστασης, βρίσκεται συνεχώς σε επικοινωνία με τους εκπροσώπους του κυβερνητικού κλιμακίου που έχει παραμείνει στο νησί- Γ.Γ. Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, ΓΓ Υποδομών, Διευθύνοντα Σύμβουλο ΚΤΥΠ- όπως επίσης με τους εκπροσώπους των τοπικών φορέων και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Αποκατάσταση ακτοπλοϊκής σύνδεσης Κω με Πειραιά μέσω Κεφάλου
Ήδη το πλοίο από τον Πειραιά προσέδεσε ασφαλώς στο λιμάνι της Κεφάλου της Κω και η από-επιβίβαση επιβατών και οχημάτων έγινε χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα με την σημαντική συμβολή των στελεχών ΛΣ- ΕΛ.ΑΚΤ. και σε συνεργασία με την ΕΛ.ΑΣ. Ο Υφυπουργός βρίσκεται συνεχώς σε επικοινωνία με την ακτοπλοϊκή εταιρεία και τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος. Υλοποιούνται έτσι, σε λιγότερο από εικοσιτέσσερις ώρες, οι προσπάθειες του ΥΝΑΝΠ για αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού. Υπενθυμίζεται ότι εχθές το πρωί αποβιβάστηκαν στην Νίσυρο οι 78 επιβάτες του Blue Star Paros που είχαν προορισμό την Κω, και μεταφέρθηκαν με επιτυχία, με τοπικό πλοίο, στο λιμάνι της Καρδάμαινας.
Ταυτόχρονα, έγινε έκτακτη προσέγγιση, στην Κάλυμνο, του Blue Star 2, και 260 επιβάτες και οχήματα, ομαλά, μετέβησαν από εκεί προς το λιμάνι του Μαστιχαρίου, επίσης με επιτυχία.
Ενδo – Δωδεκανησιακή Συγκοινωνία
Έγινε μια μεγάλη προσπάθεια να μεταφερθεί το σημείο αφίξεων και αναχωρήσεων των ενδο-Δωδεκανησιακών συγκοινωνιών σε έναν παρακείμενο προβλήτα στην περιοχή της ΔΕΗ – για όσους γνωρίζουν το λιμάνι της Κω – ο οποίος δεν είχε υποστεί ζημιές. Εκεί, σε συνεργασία με την Αστυνομία και το Λιμενικό Σώμα, μετεγκαταστάθηκε προσωρινά η πύλη εισόδου Σένγκεν, προκειμένου να αποκατασταθεί και το πρόβλημα που δημιουργήθηκε αρχικά με την κίνηση των ημερόπλοιων προς την Τουρκία. Επιπλέον, το Υπουργείο, από την πρώτη στιγμή, έδωσε εντολή να αυξηθούν τα τοπικά δρομολόγια Κάλυμνος-Μαστιχάρι, προκειμένου να εξυπηρετούνται άμεσα όλοι οι επιβάτες.
Αποκατάσταση κεντρικού Λιμανιού Κω
Εχθές το απόγευμα έγινε αυτοψία από τους λιμενολόγους του Υπουργείου Υποδομών και τα στελέχη της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, με την παρουσία του Γ.Γ. Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, κ. Χρήστου Λαμπρίδη και του Γ.Γ. Υποδομών, κ. Γιώργου Δέδε. Διαπιστώθηκε μακροσκοπικά ότι ο κρηπιδότοιχος έχει αντέξει και σήμερα το πρωί θα γινόταν έλεγχος από εξειδικευμένους δύτες, προκειμένου να ληφθούν αποφάσεις για το μέγεθος και το είδος της λειτουργικής αποκατάστασης του λιμανιού. Στην παρούσα φάση εκτιμάται ότι η προσωρινή λύση αποκατάστασης θα μπορεί να δοθεί σε λίγες μόνο μέρες.
Μετάβαση στελεχών της Γ.Γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής
Με το σκοπό της ενίσχυσης των κλιμακίων ελέγχου της καταλληλότητας των κτιρίων του νησιού, που ήδη έχουν συγκροτηθεί, μεταβαίνουν σήμερα υπάλληλοι – μηχανικοί της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής του ΥΝΑΝΠ.
Σκοπός όλων είναι η επιστροφή της κοινωνίας της Κω στην ομαλότητα
Προσωπικά, σημείωσε ο κ. Νεκτάριος Σαντορινιός, “θεωρώ ότι σκοπός όλων είναι η επιστροφή της κοινωνίας της Κω στην ομαλότητα, ενός νησιού που εκτός από το σημερινό πλήγμα, είχε κληθεί πριν ένα χρόνο να επωμιστεί μεγάλο βάρος της προσφυγικής κρίσης. Κάθε είδους υπερβολή, από κάθε πλευρά, σε αυτή την ιστορία, δεν βοηθά ούτε την οικονομική ζωή του νησιού, ούτε την παραμονή των τουριστών, ούτε την ομαλοποίηση της ζωής των ντόπιων. Όλοι μας πρέπει να ρίξουμε τους τόνους και να μείνουμε σε αυτό: Η Κως είναι ασφαλής. Οι τουρίστες μπορούν να συνεχίσουν να κάνουν τις διακοπές τους εκεί. Οι κάτοικοι της Κω μπορούν να συνεχίσουν τη ζωή τους κανονικά. Ουσιαστικό πρόβλημα αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει, ώστε να εμποδίζει κάποιον να συνεχίσει τη ζωή του όπως την είχε προγραμματίσει μέχρι προχθές το βράδυ”.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΛΕΣΙΔΗΣ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ