
Ισχυρότατη σεισμική δόνηση 6,4 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ σημειώθηκε στη 1.32 στην Κω. Το επίκεντρο του σεισμού ήταν στην θαλάσσια περιοχή μεταξύ Ρόδου και Κω, κοντά στις τουρκικές ακτές, ενώ το εστιακό βάθος υπολογίζεται στα 10 χλμ.
Ο απολογισμός είναι δύο νεκροί, από πτώση τοίχου, αρκετοί τραυματίες (τουλάχιστον ένας σοβαρά), καθώς και πολύ μεγάλες ζημιές σε κτίρια, κυρίως, στην πόλη της Κω. Αρκετοί κάτοικοι και επισκέπτες του νησιού, λόγω του κλίματος πανικού που επικράτησε διανυκτέρευσαν στους δρόμους ενώ από το πρωί βρίσκεται στο νησί κυβερνητικό κλιμάκιο με επικεφαλής τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη και με παρουσία του υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριου Σαντορινιού.
Μεταξύ των κτιρίων που κατέρρευσαν είναι το Ιερό του Μητροπολιτικού Ναού του Αγ. Νικολάου και Τμήμα του Μουσουλμανικού Τεμένους στην πλ. Ελευθερίας.
Πυροσβεστική, ΕΚΑΒ και πολίτες αναζητούν στα συντρίμμια για εγκλωβισμένους και τραυματίες, ενώ τα προβλήματα ηλεκτροδότησης αρχίζουν να αποκαθίστανται.
Οι ζημιές σε πρώτη φάση φαίνεται πως περιορίζονται στην πόλη της Κω. Σε κάθε περίπτωση σήμερα θα γίνει πλήρης καταγραφή και εκτίμηση της κατάστασης.

Σοβαρές ζημιές, λόγω της ισχυρότατης σεισμικής δόνησης έχει υποστεί το λιμάνι της Κω, με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να καταπλεύσει στο νησί το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο Blue Star Paros. Σύμφωνα με το λιμενικό σώμα το πλοίο συνέχισε το δρομολόγιο του για Νίσυρο,Τήλο, Σύμη, Ρόδο και Καστελόριζο.
Να σημειωθεί πως από παλίρροια και άμπωτη στο λιμάνι της Κω κινδύνευσαν πολλά από τα εκεί ελλιμενισμένα σκάφη, ενώ σοβαρές ρηγματώσεις σημειώθηκαν στην προβλήτα όλου του εσωτερικού λιμανιού.
Με δηλώσεις του στο ΑΠΕ ο υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός τόνισε πως αυτή τη στιγμή το σοβαρότερο πρόβλημα εντοπίζεται στο λιμάνι καθώς έως ότου ελεγχθεί καθίσταται προσωρινά ανενεργό. Πρόσθεσε επίσης ότι κάποιοι επιβάτες φορτηγά και δίκυκλα που επιβιβάστηκαν στη Νίσυρο και στην Κάλυμνο από τη μη προσέγισση πλοίου στο νησί θα μεταφερθούν με πλοίο ανοιχτού τύπου στην Κώ στο Μαστηχάρι και στην Καρδάμαινα.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, στο νησί φτάνουν ειδικοί λιμενολόγοι της Διευθυνσης Λιμενικών Έργων του υπουργείου Υποδομών, για να εκτιμήσουν τις ζημιές στο λιμάνι. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης δήλωσε στην ΕΡΤ πως «Το λιμάνι θα αποκατασταθεί σύντομα για να λειτουργήσει και πάλι κανονικά». Ωστόσο, είναι πιθανό καθώς το νησί δεν διαθέτει δεύτερο λιμάνι ικανό να δεχθεί μεγάλα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία να χρησιμοποιηθούν πορθμεία, προκειμένου να μεταφέρουν επιβάτες και αυτοκίνητα, από και προς την Κω, σε λιμάνια γειτονικών νησιών που είναι προσεγγίσιμα από μεγάλα πλοία.
Να σημειωθεί πως αερολιμένας του νησιού λειτουργεί κανονικά.





naftikachronika.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ / Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/AEGEANEWS/Γιάννης Κιάρης & Antonios Kostoglakis Morpheus/FB
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ