
Dry
Χάρη στην ώθηση που δίνει το θαλάσσιο εμπόριο μεταξύ Αυστραλίας και Κίνας, οι ναύλοι στις εξαμηνιαίες χροναναυλώσεις των Capes κυμαίνονται στα $11.500/pdpr (per day pro rata), ενώ παρατηρήθηκαν και εξαμηνιαίες ναυλώσεις έναντι $14.500 ανά ημέρα. Λόγω του μεγάλου όγκου φορτίων σιτηρών από τις χώρες της Ανατολικής, Κεντρικής και Νότιας Αφρικής και φορτίων άνθρακα από την Νοτιοανατολική Ασία, οι ναύλοι στα Panamaxes ανέρχονται σε $13,000/pdpr και σε $9,750/pdpr στην περιοχή του Ατλαντικού και του Ειρηνικού, αντίστοιχα. Στη ναυλαγορά των Supramaxes έχει καταγραφεί πτώση των ναύλων στα $8.900/pdpr στα δρομολόγια του Ειρηνικού, για συμβόλαια ετήσιας διάρκειας.
Wet
Η τιμή του Brent διαπραγματεύεται πέριξ των $49/βαρέλι, καθώς υπάρχουν φήμες στην αγορά ότι η Σαουδική Αραβία θα περιορίσει την ημερήσια παραγωγή της σε πετρέλαιο κατά 1 εκατ. βαρέλια. Ωστόσο, ανησυχίες προκαλεί η ζήτηση της Κίνας, ιδίως σε ό, τι αφορά τα ορυκτά καύσιμα, καθώς ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ) μειώνει τις προβλέψεις για ζήτηση από την Κίνα κατά 385.000 βαρέλια/ημέρα, για το υπόλοιπο του τρέχοντος έτους. Οι ναύλοι κατέγραψαν μικρές διακυμάνσεις, με εξαίρεση τη ναυλαγορά των Aframaxes όπου οι ναύλοι κυμαίνονται στα $14.500/pdpr, λόγω της μειωμένης κίνησης που παρατηρείται στις αγορές της Βόρειας Θάλασσας, της Βαλτικής και της Καραϊβικής.
Φωτό: euronav.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ