
Αύξηση κατά 32,5% καταγράφηκε τον περασμένο Μάιο στις εξαγωγές της Μαλαισίας, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους, αντιπροσωπεύοντας τη μεγαλύτερη αύξηση που έχει να καταγραφεί στις εξαγωγές της χώρας από τον Μάρτιο του 2010.
Η αύξηση των εξαγωγών οφείλεται στη μεγάλη ζήτηση για προϊόντα από όλους τους ‘πελάτες’ της χώρας, ιδιαίτερα την Κίνα, καθώς το εμπόριο (εισαγωγές-εξαγωγές) μεταξύ των δύο χωρών αυξήθηκε κατά 32,3% σε σχέση με τον Μάιο του 2016, αποφέροντας στη Μαλαισία έσοδα της τάξεως των $5,8 δις και αντιπροσωπεύοντας το 16,4% του συνολικού εμπορίου της.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι συνολικές εξαγωγές της Μαλαισίας αφού κατέγραψαν τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση (+32,5%) συγκριτικά με τις εισαγωγές της χώρας (+30,4%), σε σχέση με τον Μάιο του 2016. Οι εξαγωγές της Μαλαισίας προς την Κίνα αυξήθηκαν κατά 51,5%, λόγω της μεγάλης ζήτησης από μέρους της Κίνας για ηλεκτρικά είδη, πετρελαϊκά και χημικά προϊόντα κ.ά.
Σύμφωνα με εκπροσώπους επιμελητήριων στην Κουάλα Λαμπούρ, οι εξαγωγές της χώρας απέφεραν $18,5 δις, ενώ οι εισαγωγές της ανήλθαν σε $17,2 δις, οδηγώντας την χώρα σε εμπορικό πλεόνασμα ύψους $1,3 δις.
Οικονομικοί αναλυτές εκφράζουν θετικές προσδοκίες για το εμπόριο της Μαλαισίας τους επόμενους μήνες, προβλέποντας ωστόσο μια μικρή μείωση των εξαγωγών της χώρας προς την Κίνα στα τέλη του 2017.
Αύξηση των συνολικών της εξαγωγών κατά 14,04% κατέγραψε και η Ινδονησία, αγγίζοντας σε αξία τα $79,96 δις τον περασμένο Ιούνιο, σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία (ΕΣΥ) της χώρας.
Η Ινδονησία αποτελεί τον μεγαλύτερο εξαγωγέα θερμικού άνθρακα και ακατέργαστου φοινικέλαιου, αλλά και τον τρίτο μεγαλύτερο εξαγωγέα κακάου και καουτσούκ στον κόσμο. Τα στοιχεία από την ΕΣΥ της Ινδονησίας αποκαλύπτουν ότι η χώρα έχει καταγράψει τον περασμένο Ιούνιο εμπορικό πλεόνασμα, το οποίο ανήλθε σε $1,63 δις.
Όλα τα παραπάνω δείχνουν τη μεγάλη ανάπτυξη που παρατηρείται στο (ενδο) ασιατικό εμπόριο και τη σημαντική θέση που κατέχει η ασιατική ήπειρος στο διεθνή θαλάσσιο χώρο.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ