
Αύξηση κατά 32,5% καταγράφηκε τον περασμένο Μάιο στις εξαγωγές της Μαλαισίας, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους, αντιπροσωπεύοντας τη μεγαλύτερη αύξηση που έχει να καταγραφεί στις εξαγωγές της χώρας από τον Μάρτιο του 2010.
Η αύξηση των εξαγωγών οφείλεται στη μεγάλη ζήτηση για προϊόντα από όλους τους ‘πελάτες’ της χώρας, ιδιαίτερα την Κίνα, καθώς το εμπόριο (εισαγωγές-εξαγωγές) μεταξύ των δύο χωρών αυξήθηκε κατά 32,3% σε σχέση με τον Μάιο του 2016, αποφέροντας στη Μαλαισία έσοδα της τάξεως των $5,8 δις και αντιπροσωπεύοντας το 16,4% του συνολικού εμπορίου της.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι συνολικές εξαγωγές της Μαλαισίας αφού κατέγραψαν τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση (+32,5%) συγκριτικά με τις εισαγωγές της χώρας (+30,4%), σε σχέση με τον Μάιο του 2016. Οι εξαγωγές της Μαλαισίας προς την Κίνα αυξήθηκαν κατά 51,5%, λόγω της μεγάλης ζήτησης από μέρους της Κίνας για ηλεκτρικά είδη, πετρελαϊκά και χημικά προϊόντα κ.ά.
Σύμφωνα με εκπροσώπους επιμελητήριων στην Κουάλα Λαμπούρ, οι εξαγωγές της χώρας απέφεραν $18,5 δις, ενώ οι εισαγωγές της ανήλθαν σε $17,2 δις, οδηγώντας την χώρα σε εμπορικό πλεόνασμα ύψους $1,3 δις.
Οικονομικοί αναλυτές εκφράζουν θετικές προσδοκίες για το εμπόριο της Μαλαισίας τους επόμενους μήνες, προβλέποντας ωστόσο μια μικρή μείωση των εξαγωγών της χώρας προς την Κίνα στα τέλη του 2017.
Αύξηση των συνολικών της εξαγωγών κατά 14,04% κατέγραψε και η Ινδονησία, αγγίζοντας σε αξία τα $79,96 δις τον περασμένο Ιούνιο, σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία (ΕΣΥ) της χώρας.
Η Ινδονησία αποτελεί τον μεγαλύτερο εξαγωγέα θερμικού άνθρακα και ακατέργαστου φοινικέλαιου, αλλά και τον τρίτο μεγαλύτερο εξαγωγέα κακάου και καουτσούκ στον κόσμο. Τα στοιχεία από την ΕΣΥ της Ινδονησίας αποκαλύπτουν ότι η χώρα έχει καταγράψει τον περασμένο Ιούνιο εμπορικό πλεόνασμα, το οποίο ανήλθε σε $1,63 δις.
Όλα τα παραπάνω δείχνουν τη μεγάλη ανάπτυξη που παρατηρείται στο (ενδο) ασιατικό εμπόριο και τη σημαντική θέση που κατέχει η ασιατική ήπειρος στο διεθνή θαλάσσιο χώρο.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωστοποίησε, ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Η Βραζιλία, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ζάχαρης διεθνώς (23,6% παγκόσμιας παραγωγής), σημείωσε πτώση στις διά θαλάσσης εξαγωγές του εν λόγω…
Τα ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό Δούναβη στην Ουγγαρία επηρεάζουν την ενδοποτάμια ναυτιλία, τη γεωργία και τα τοπικά οικοσυστήματα, αναφέρει δημοσίευμα του ειδησεογραφικού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ