
Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επέβαλε πρόστιμο ύψους $3 εκατ. στην Ισπανία, για τη μη συμμόρφωση της χώρας στην εφαρμογή λιμενικών μεταρρυθμίσεων, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Ε.Ε. Αξίζει να αναφέρουμε ότι τον Δεκέμβριο του 2014 το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο είχε αποφανθεί πως οι διαχειρίστριες εταιρείες τερματικών σταθμών σε κάθε λιμάνι μπορούν να διορίσουν το δικό τους λιμενικό προσωπικό.
Η μη συμμόρφωση της Ισπανίας από τότε στις απαιτήσεις αυτές είχε ως αποτέλεσμα την επιβολή προστίμου στην χώρα, που μόνο για το 2016 είχε ανέλθει σε ύψος € 15,6 εκατ.
Ωστόσο οι λιμενικές μεταρρυθμίσεις δεν έχουν γίνει αποδεκτές από τις συνδικαλιστικές ενώσεις των εργαζομένων στους λιμένες της Ισπανίας, οι οποίοι έχουν επανειλημμένα προβεί σε απεργιακές κινητοποιήσεις, καθώς ‘φοβούνται’ ότι με την απελευθέρωση της λιμενικής αγοράς ο κίνδυνος των μαζικών απολύσεων είναι μεγάλος.
Στις 12 Μαΐου 2017, το Συμβούλιο Υπουργών της Ισπανίας εξέδωσε ένα Διάταγμα, σύμφωνα με το οποίο γινόταν προσπάθεια για να προχωρήσουν οι μεταρρυθμίσεις στο λιμενικό σύστημα της χώρας, το οποίο και έγινε αποδεκτό στις 18 Μαΐου 2017, από το Κοινοβούλιο της χώρας. Οι συνδικαλιστικές ενώσεις των εργαζομένων προέβησαν εκ νέου σε απεργιακές κινητοποιήσεις τον περασμένο Μάιο και Ιούνιο ως ένδειξη διαμαρτυρίας.
Τελικά, οι συνδικαλιστικές ενώσεις των εργαζομένων στα λιμάνια ήρθαν σε συμφωνία με την Anesco (Αsociación de Empresas Estibadoras), την ένωση εταιρειών φορτοεκφόρτωσης, η οποία εγγυήθηκε ότι δεν θα υπάρξουν απολύσεις μετά την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/ALBERT OLIVE
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ