
Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επέβαλε πρόστιμο ύψους $3 εκατ. στην Ισπανία, για τη μη συμμόρφωση της χώρας στην εφαρμογή λιμενικών μεταρρυθμίσεων, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Ε.Ε. Αξίζει να αναφέρουμε ότι τον Δεκέμβριο του 2014 το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο είχε αποφανθεί πως οι διαχειρίστριες εταιρείες τερματικών σταθμών σε κάθε λιμάνι μπορούν να διορίσουν το δικό τους λιμενικό προσωπικό.
Η μη συμμόρφωση της Ισπανίας από τότε στις απαιτήσεις αυτές είχε ως αποτέλεσμα την επιβολή προστίμου στην χώρα, που μόνο για το 2016 είχε ανέλθει σε ύψος € 15,6 εκατ.
Ωστόσο οι λιμενικές μεταρρυθμίσεις δεν έχουν γίνει αποδεκτές από τις συνδικαλιστικές ενώσεις των εργαζομένων στους λιμένες της Ισπανίας, οι οποίοι έχουν επανειλημμένα προβεί σε απεργιακές κινητοποιήσεις, καθώς ‘φοβούνται’ ότι με την απελευθέρωση της λιμενικής αγοράς ο κίνδυνος των μαζικών απολύσεων είναι μεγάλος.
Στις 12 Μαΐου 2017, το Συμβούλιο Υπουργών της Ισπανίας εξέδωσε ένα Διάταγμα, σύμφωνα με το οποίο γινόταν προσπάθεια για να προχωρήσουν οι μεταρρυθμίσεις στο λιμενικό σύστημα της χώρας, το οποίο και έγινε αποδεκτό στις 18 Μαΐου 2017, από το Κοινοβούλιο της χώρας. Οι συνδικαλιστικές ενώσεις των εργαζομένων προέβησαν εκ νέου σε απεργιακές κινητοποιήσεις τον περασμένο Μάιο και Ιούνιο ως ένδειξη διαμαρτυρίας.
Τελικά, οι συνδικαλιστικές ενώσεις των εργαζομένων στα λιμάνια ήρθαν σε συμφωνία με την Anesco (Αsociación de Empresas Estibadoras), την ένωση εταιρειών φορτοεκφόρτωσης, η οποία εγγυήθηκε ότι δεν θα υπάρξουν απολύσεις μετά την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/ALBERT OLIVE
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ