
Σε συνάντηση που είχε ο CEO της κρατικής πετρελαϊκής εταιρείας της Ρωσίας Sovcomflot (SFC), κ. Sergey Frank με τον Πρωθυπουργό της χώρας, Dmitry Medvedev συζητήθηκαν μέτρα για την βελτίωση της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας στην Αρκτική Θαλάσσια Διαδρομή, καθώς και για πιθανές απαγορεύσεις σε όσα πλοία διαπλέουν την συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή, ενώ δεν πληρούν τις απαιτούμενες προδιαγραφές ασφάλειας και το προσωπικό δεν έχει εκπαιδευτεί επαρκώς στις απαιτήσεις ναυσιπλοΐας στη συγκεκριμένη περιοχή.
Η κίνηση αυτή έρχεται ως αποτέλεσμα της αυξημένης κυκλοφορίας των πλοίων στην εν λόγω θαλάσσια περιοχή τα τελευταία χρόνια, εξαιτίας του λιώσιμου των πάγων και της δυνατότητας ναυσιπλοΐας στη συγκεκριμένη περιοχή για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα στη διάρκεια του έτους.
Η κυκλοφορία των πλοίων από την Αρκτική Θαλάσσια Διαδρομή αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω. Μόνο τα δύο ενεργειακά έργα που λαμβάνουν χώρο στον Κόλπο του Ομπ (Novy Port και Yaman LNG project), τα οποία εξυπηρετούνται από πλοία της SFC, αναμένεται να παράγουν 11,5 εκατ. τόνους φορτίων, αυξάνοντας σημαντικά τον συνολικό όγκο του μεταφερόμενου φορτίου από την Αρκτική Θαλάσσια Διαδρομή.
Εκ μέρους της ναυτιλιακής κοινότητας, ο κ. Sergey Frank της SFC, εκφράζει την ελπίδα ότι η ρωσική κυβέρνηση έχει λάβει τα κατάλληλα μέτρα για να διασφαλίσει ότι οι υποδομές στην Αρκτική Θαλάσσια Διαδρομή είναι ικανές να εξυπηρετήσουν την αυξημένη κυκλοφορία που καταγράφεται στην περιοχή, μέσα από την συνεχή ανάπτυξη συστημάτων πλοήγησης και υδρογραφίας, την ενίσχυση της ετοιμότητας των υπηρεσιών διάσωσης και την βελτίωση της αξιοπιστίας των υπηρεσιών πλοήγησης και επικοινωνιών.
Ο κ. Frank διαβεβαίωσε επίσης τον Ρώσο Πρωθυπουργό ότι κάθε πλοίο της SFC που διαπλέει την Αρκτική Θαλάσσια Διαδρομή πληροί όλους τους διεθνείς και εγχώριους κανονισμούς που ισχύουν για την κατασκευή, τον εξοπλισμό και τον χειρισμό των σκαφών που εκτελούν εργασίες στην αρκτική περιοχή. Αξίζει να αναφερθεί ότι τα μισά από τα 149 πλοία της ρωσικής εταιρείας είναι high ice class, ενώ όλα τα πλοία είναι επανδρωμένα από προσωπικό, κατάλληλα εκπαιδευμένο. Το γεγονός αυτό δίνει στην SFC ένα σοβαρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της.
Η Sovcomflot από τις αρχές του 2017 έχει προχωρήσει σε παραγγελίες πλοίων, κατηγορίας Aframax, τα οποία θα καταναλώνουν μόνο LNG ως καύσιμο. Τα νέα δεξαμενόπλοια της εταιρείας, χωρητικότητας 114.000 dwt το καθένα, αναμένεται να παραδοθούν το 2018 και είναι κατάλληλα σχεδιασμένα για να μεταφέρουν με ασφάλεια αργό πετρέλαιο σε θαλάσσιες περιοχές όπου υπάρχει παρουσία πάγου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ