
Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του «Multipurpose Shipping Market Review and Forecast», η οποία δημοσιεύτηκε από την Drewry, γίνεται λόγος για βελτίωση των παραγόντων που επηρεάζουν την ζήτηση στη συγκεκριμένη ναυλαγορά.
Από τις αρχές του 2017 έως και σήμερα, ορισμένοι από τους παράγοντες που ενισχύουν τη ζήτηση του break bulk φορτίου παρουσιάζουν ανοδικές τάσεις, συγκριτικά με το περασμένο έτος, με εξαίρεση την τιμή του πετρελαίου, η οποία εκτιμάται ότι δεν θα ανέβει πέραν των $55/ βαρέλι για τα επόμενα χρόνια.
Σε ό,τι αφορά την ζήτηση του γενικού φορτίου, οι βασικότεροι από τους παράγοντες που την επηρεάζουν είναι η παραγωγή του ακατέργαστου χάλυβα, οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, το εγχώριο ακαθάριστο προϊόν κάθε χώρας κ.ά., με κάποιους από αυτούς τους παράγοντες να επηρεάζονται από εξωγενή γεγονότα, όπως οι πολιτικές συνθήκες.
Ωστόσο υπάρχουν ενδείξεις ότι η βελτίωση των συνθηκών στις αγορές του χύδην φορτίου και των εμπορευματοκιβωτίων, έχουν οδηγήσει σε αύξηση το αγοραστικό μερίδιο των «ειδικών» φορτίων.
Ορισμένες εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων έχουν εκφράσει μειωμένο ενδιαφέρον σε όσα φορτία είναι δύσκολα στη μεταφορά τους. Το γεγονός αυτό οδηγεί σε μείωση 2% ανά έτος τον στόλο των απλών multipurpose vessels, ενώ όσοι μεταφορείς «ειδικών» φορτίων έχουν ικανότητα ανύψωσης άνω των 100 τόνων, παρουσιάζουν αύξηση του στόλου τους κατά 3% ανά έτος.
Η κα Susan Oatway, αναλύτρια της Drewry, ανέφερε ότι «παρά τον χαμηλό ρυθμό αύξησης του στόλου το 2017, οι προοπτικές για το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, καθώς και για το 2018, δημιουργούν αισιοδοξία για την πορεία της ναυτιλίας γενικού φορτίου».
Φωτό:damen.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ