
Οι μεγάλες διεθνείς ναυτιλιακές ενώσεις BIMCO, INTERCARGO, International Chamber of Shipping (ICS) και INTERTANKO με δελτίο τύπου ανακοινώνουν ότι έχουν υποβάλει στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) μία κοινή πρόταση αναφορικά με το ζήτημα της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στη διεθνή ναυτιλία, η οποία εξυπηρετεί το 90% του παγκόσμιου εμπορίου και συμβάλλει σε ποσοστό 2,2% στις παγκόσμιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Η Επιτροπή Προστασίας του Περιβάλλοντος του IMO πρόκειται να συνεδριάσει τον ερχόμενο Ιούλιο στο Λονδίνο για την ανάπτυξη μιας στρατηγικής, η οποία θα συμβάλει στη μείωση των εκπομπών CO2 με στόχο την εναρμόνιση της ναυτιλίας με το Paris MoU του 2015, που αφορά την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την κοινή πρόταση των Ενώσεων, τα κράτη μέλη του ΙΜΟ θα πρέπει να υιοθετήσουν άμεσα δύο στόχους για τη διεθνή ναυτιλία. Ο πρώτος στόχος αφορά τη διατήρηση των ετήσιων εκπομπών CO2 σε επίπεδα χαμηλότερα των αντίστοιχων του 2008. Ο δεύτερος στόχος είναι να μειωθούν οι παγκόσμιες εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα ανά τονοχιλιόμετρο μεταφερόμενου φορτίου κατά 50% τουλάχιστον μέχρι το 2050, σε σχέση με τις εκπομπές του 2008.
Επιπρόσθετα, οι διεθνείς ενώσεις θεωρούν ότι ο IMO θα πρέπει να στείλει ένα σαφές μήνυμα στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα ότι οι διεθνείς ρυθμιστικές αρχές της ναυτιλίας έχουν θέσει κάποιους στόχους για τη μείωση των εκπομπών CO2, με τον ίδιο τρόπο που οι χερσαίες δραστηριότητες καλύπτονται από το πλαίσιο της συμφωνίας του Παρισιού.
Οι ναυτιλιακές ενώσεις που εκπροσωπούν τη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία επιθυμούν ο IMO να διατηρήσει τον έλεγχο των επιπρόσθετων μέτρων για την αντιμετώπιση της μείωσης του CO2 από τη διεθνή ναυτιλία και να προτείνει λύσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.
Οι ενώσεις επιπλέον επισημαίνουν ότι η μείωση των εκπομπών CO2, παράλληλα με την αύξηση του θαλάσσιου εμπορίου, απαιτεί ουσιαστική έρευνα για την ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων και νέων τεχνολογιών, η οποία θα πρέπει να καθιερωθεί μέσα από την ανάπτυξη στρατηγικών από μέρους του IMO.
Φωτό: intertanko.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ