
Οι μεγάλες διεθνείς ναυτιλιακές ενώσεις BIMCO, INTERCARGO, International Chamber of Shipping (ICS) και INTERTANKO με δελτίο τύπου ανακοινώνουν ότι έχουν υποβάλει στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) μία κοινή πρόταση αναφορικά με το ζήτημα της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στη διεθνή ναυτιλία, η οποία εξυπηρετεί το 90% του παγκόσμιου εμπορίου και συμβάλλει σε ποσοστό 2,2% στις παγκόσμιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Η Επιτροπή Προστασίας του Περιβάλλοντος του IMO πρόκειται να συνεδριάσει τον ερχόμενο Ιούλιο στο Λονδίνο για την ανάπτυξη μιας στρατηγικής, η οποία θα συμβάλει στη μείωση των εκπομπών CO2 με στόχο την εναρμόνιση της ναυτιλίας με το Paris MoU του 2015, που αφορά την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την κοινή πρόταση των Ενώσεων, τα κράτη μέλη του ΙΜΟ θα πρέπει να υιοθετήσουν άμεσα δύο στόχους για τη διεθνή ναυτιλία. Ο πρώτος στόχος αφορά τη διατήρηση των ετήσιων εκπομπών CO2 σε επίπεδα χαμηλότερα των αντίστοιχων του 2008. Ο δεύτερος στόχος είναι να μειωθούν οι παγκόσμιες εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα ανά τονοχιλιόμετρο μεταφερόμενου φορτίου κατά 50% τουλάχιστον μέχρι το 2050, σε σχέση με τις εκπομπές του 2008.
Επιπρόσθετα, οι διεθνείς ενώσεις θεωρούν ότι ο IMO θα πρέπει να στείλει ένα σαφές μήνυμα στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα ότι οι διεθνείς ρυθμιστικές αρχές της ναυτιλίας έχουν θέσει κάποιους στόχους για τη μείωση των εκπομπών CO2, με τον ίδιο τρόπο που οι χερσαίες δραστηριότητες καλύπτονται από το πλαίσιο της συμφωνίας του Παρισιού.
Οι ναυτιλιακές ενώσεις που εκπροσωπούν τη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία επιθυμούν ο IMO να διατηρήσει τον έλεγχο των επιπρόσθετων μέτρων για την αντιμετώπιση της μείωσης του CO2 από τη διεθνή ναυτιλία και να προτείνει λύσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.
Οι ενώσεις επιπλέον επισημαίνουν ότι η μείωση των εκπομπών CO2, παράλληλα με την αύξηση του θαλάσσιου εμπορίου, απαιτεί ουσιαστική έρευνα για την ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων και νέων τεχνολογιών, η οποία θα πρέπει να καθιερωθεί μέσα από την ανάπτυξη στρατηγικών από μέρους του IMO.
Φωτό: intertanko.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ