
Οι μεγάλες διεθνείς ναυτιλιακές ενώσεις BIMCO, INTERCARGO, International Chamber of Shipping (ICS) και INTERTANKO με δελτίο τύπου ανακοινώνουν ότι έχουν υποβάλει στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) μία κοινή πρόταση αναφορικά με το ζήτημα της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στη διεθνή ναυτιλία, η οποία εξυπηρετεί το 90% του παγκόσμιου εμπορίου και συμβάλλει σε ποσοστό 2,2% στις παγκόσμιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Η Επιτροπή Προστασίας του Περιβάλλοντος του IMO πρόκειται να συνεδριάσει τον ερχόμενο Ιούλιο στο Λονδίνο για την ανάπτυξη μιας στρατηγικής, η οποία θα συμβάλει στη μείωση των εκπομπών CO2 με στόχο την εναρμόνιση της ναυτιλίας με το Paris MoU του 2015, που αφορά την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την κοινή πρόταση των Ενώσεων, τα κράτη μέλη του ΙΜΟ θα πρέπει να υιοθετήσουν άμεσα δύο στόχους για τη διεθνή ναυτιλία. Ο πρώτος στόχος αφορά τη διατήρηση των ετήσιων εκπομπών CO2 σε επίπεδα χαμηλότερα των αντίστοιχων του 2008. Ο δεύτερος στόχος είναι να μειωθούν οι παγκόσμιες εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα ανά τονοχιλιόμετρο μεταφερόμενου φορτίου κατά 50% τουλάχιστον μέχρι το 2050, σε σχέση με τις εκπομπές του 2008.
Επιπρόσθετα, οι διεθνείς ενώσεις θεωρούν ότι ο IMO θα πρέπει να στείλει ένα σαφές μήνυμα στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα ότι οι διεθνείς ρυθμιστικές αρχές της ναυτιλίας έχουν θέσει κάποιους στόχους για τη μείωση των εκπομπών CO2, με τον ίδιο τρόπο που οι χερσαίες δραστηριότητες καλύπτονται από το πλαίσιο της συμφωνίας του Παρισιού.
Οι ναυτιλιακές ενώσεις που εκπροσωπούν τη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία επιθυμούν ο IMO να διατηρήσει τον έλεγχο των επιπρόσθετων μέτρων για την αντιμετώπιση της μείωσης του CO2 από τη διεθνή ναυτιλία και να προτείνει λύσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.
Οι ενώσεις επιπλέον επισημαίνουν ότι η μείωση των εκπομπών CO2, παράλληλα με την αύξηση του θαλάσσιου εμπορίου, απαιτεί ουσιαστική έρευνα για την ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων και νέων τεχνολογιών, η οποία θα πρέπει να καθιερωθεί μέσα από την ανάπτυξη στρατηγικών από μέρους του IMO.
Φωτό: intertanko.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ