
Οι μεγάλες διεθνείς ναυτιλιακές ενώσεις BIMCO, INTERCARGO, International Chamber of Shipping (ICS) και INTERTANKO με δελτίο τύπου ανακοινώνουν ότι έχουν υποβάλει στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) μία κοινή πρόταση αναφορικά με το ζήτημα της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στη διεθνή ναυτιλία, η οποία εξυπηρετεί το 90% του παγκόσμιου εμπορίου και συμβάλλει σε ποσοστό 2,2% στις παγκόσμιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Η Επιτροπή Προστασίας του Περιβάλλοντος του IMO πρόκειται να συνεδριάσει τον ερχόμενο Ιούλιο στο Λονδίνο για την ανάπτυξη μιας στρατηγικής, η οποία θα συμβάλει στη μείωση των εκπομπών CO2 με στόχο την εναρμόνιση της ναυτιλίας με το Paris MoU του 2015, που αφορά την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την κοινή πρόταση των Ενώσεων, τα κράτη μέλη του ΙΜΟ θα πρέπει να υιοθετήσουν άμεσα δύο στόχους για τη διεθνή ναυτιλία. Ο πρώτος στόχος αφορά τη διατήρηση των ετήσιων εκπομπών CO2 σε επίπεδα χαμηλότερα των αντίστοιχων του 2008. Ο δεύτερος στόχος είναι να μειωθούν οι παγκόσμιες εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα ανά τονοχιλιόμετρο μεταφερόμενου φορτίου κατά 50% τουλάχιστον μέχρι το 2050, σε σχέση με τις εκπομπές του 2008.
Επιπρόσθετα, οι διεθνείς ενώσεις θεωρούν ότι ο IMO θα πρέπει να στείλει ένα σαφές μήνυμα στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα ότι οι διεθνείς ρυθμιστικές αρχές της ναυτιλίας έχουν θέσει κάποιους στόχους για τη μείωση των εκπομπών CO2, με τον ίδιο τρόπο που οι χερσαίες δραστηριότητες καλύπτονται από το πλαίσιο της συμφωνίας του Παρισιού.
Οι ναυτιλιακές ενώσεις που εκπροσωπούν τη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία επιθυμούν ο IMO να διατηρήσει τον έλεγχο των επιπρόσθετων μέτρων για την αντιμετώπιση της μείωσης του CO2 από τη διεθνή ναυτιλία και να προτείνει λύσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.
Οι ενώσεις επιπλέον επισημαίνουν ότι η μείωση των εκπομπών CO2, παράλληλα με την αύξηση του θαλάσσιου εμπορίου, απαιτεί ουσιαστική έρευνα για την ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων και νέων τεχνολογιών, η οποία θα πρέπει να καθιερωθεί μέσα από την ανάπτυξη στρατηγικών από μέρους του IMO.
Φωτό: intertanko.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ