
Dry
Η ναυλαγορά συνεχίζει να δέχεται τις επιπτώσεις της μειωμένης ζήτησης για φορτία και της υπερπροσφοράς χωρητικότητας πλοίων, ιδιαίτερα στον Ειρηνικό, ενώ η κρίση στη Μέση Ανατολή έχει ωθήσει τα πλοία προς τις περιοχές της Ινδίας, καθώς και στις χώρες της Ανατολικής, Κεντρικής και Νότιας Αφρικής. Οι ναύλοι στα Capesize πλοία έχουν διαμορφωθεί σε $13.000/pdpr για βραχυχρόνιες περιόδους, ενώ οι ναύλοι στην αγορά των Panamax πλοίων έχουν επίσης καταγράψει βελτίωση, έχοντας αγγίξει τα $10.000/pdpr για δρομολόγια Ατλαντικού και τα $8.500/pdpr για δρομολόγια Ειρηνικού. Σε ό,τι αφορά τα Supramax πλοία, οι ναύλοι παγκοσμίως κυμαίνονται μεταξύ των $8.500/pdpr και των $9.500/pdpr.
Wet
Μόλις λίγες εβδομάδες μετά από την ανακοίνωση του OPEC να παρατείνει την ισχύ των μειωμένων επιπέδων παραγωγής πετρελαίου, η παραγωγή στη Λιβύη, στη Νιγηρία και στο Ιράκ αυξήθηκε κατά 336.000 βαρέλια/ημέρα. Αναλυτές προειδοποιούν ότι εάν ο OPEC δεν κατορθώσει να διασφαλίσει την μείωση της παραγωγής, αναμένεται ότι η τιμή του αργού πετρελαίου θα υποχωρήσει στα $30/bbl. Η αυξημένη δραστηριότητα της περασμένης εβδομάδας στις περιοχές της Μέσης Ανατολής και της Δυτικής Αφρικής έχει ομαλοποιηθεί, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται μειώσεις στους ναύλους σε διαδρομές εκτός των προαναφερόμενων περιοχών. Στις χρονοναυλώσεις, οι ναύλοι στα VLCCs παρέμειναν στα ίδια επίπεδα, δηλαδή στα $29.000/pdpr για ετήσια διάρκεια, ενώ στα Suezmax οι ναύλοι άγγιξαν και ξεπέρασαν τις $19.000/pdpr.
Φωτό: alibrashipping.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ