
Σύμφωνα με έρευνα της BIMCO, όσα πλοία κατηγορίας VLOC (Very Large Ore Carrier) ήταν παλιότερα της μορφής VLCC, δεν οδηγούνται ακόμα σε διάλυση. Παρά το γεγονός πως η μέση ηλικία των πλοίων αυτών είναι τα 23,8 έτη, συνεχίζουν να εκτελούν δρομολόγια όντας απασχολημένα σε μακροχρόνιες ναυλώσεις.
Το γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι τα πλοία αυτά συνεχίζουν να αποφέρουν έσοδα και κέρδη και ως εκ τούτου δεν συμφέρει τον πλοιοκτήτη να τα οδηγήσει προς διάλυση. Άλλωστε, σύμφωνα με την BIMCO, η αξία των πλοίων αυτών στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων ισούται με την αξία τους ως προϊόντα διάλυσης. Οπότε δεν είναι οικονομικά συμφέρουσα η επιλογή της διάλυσης από την στιγμή που εξασφαλίζουν ακόμη έσοδα.
Η μέση ηλικία των VLOCs που πάνε προς διάλυση είναι τα 24,2 έτη. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει πως πολλά πλοία της κατηγορίας αυτής φτάνουν στην ηλικία εκείνη που πρέπει να αποσυρθούν, ενώ σύμφωνα με την BIMCO, ορισμένα από τα πλοία αυτά έχουν ξεπεράσει την προβλεπόμενη ηλικία προς διάλυση.
Συγκεκριμένα, 19 από τα 51 καταγεγραμμένα πλοία κατηγορίας VLOC, που έχουν προκύψει από μετατροπή VLCC, είναι άνω των 24,2 ετών, αντιπροσωπεύοντας το 36% του στόλου των VLOCs.
Σε ό,τι αφορά την τιμή των πλοίων στην αγορά των μεταχειρισμένων σε σχέση με την τιμή στην αγορά των διαλύσεων, όπως παρουσιάζεται και στον παρακάτω πίνακα, πριν από 6 χρόνια η τιμή των μετατρέψιμων VLOCs στην αγορά των μεταχειρισμένων ήταν υψηλότερη κατά 30% από την τιμή τους στην αγορά των διαλύσεων.
Καθώς όμως τα έσοδα για ένα μέσο πλοίο κατηγορίας Capesize την περίοδο Ιουλίου 2012- Ιανουαρίου 2013 ήταν χαμηλότερα από τα λειτουργικά έξοδα του πλοίου, η αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων έφτασε στα ίδια επίπεδα με την αγορά των διαλύσεων.
Φωτό: chinashipbuilding.cn
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ