
Σύμφωνα με έρευνα της BIMCO, όσα πλοία κατηγορίας VLOC (Very Large Ore Carrier) ήταν παλιότερα της μορφής VLCC, δεν οδηγούνται ακόμα σε διάλυση. Παρά το γεγονός πως η μέση ηλικία των πλοίων αυτών είναι τα 23,8 έτη, συνεχίζουν να εκτελούν δρομολόγια όντας απασχολημένα σε μακροχρόνιες ναυλώσεις.
Το γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι τα πλοία αυτά συνεχίζουν να αποφέρουν έσοδα και κέρδη και ως εκ τούτου δεν συμφέρει τον πλοιοκτήτη να τα οδηγήσει προς διάλυση. Άλλωστε, σύμφωνα με την BIMCO, η αξία των πλοίων αυτών στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων ισούται με την αξία τους ως προϊόντα διάλυσης. Οπότε δεν είναι οικονομικά συμφέρουσα η επιλογή της διάλυσης από την στιγμή που εξασφαλίζουν ακόμη έσοδα.
Η μέση ηλικία των VLOCs που πάνε προς διάλυση είναι τα 24,2 έτη. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει πως πολλά πλοία της κατηγορίας αυτής φτάνουν στην ηλικία εκείνη που πρέπει να αποσυρθούν, ενώ σύμφωνα με την BIMCO, ορισμένα από τα πλοία αυτά έχουν ξεπεράσει την προβλεπόμενη ηλικία προς διάλυση.
Συγκεκριμένα, 19 από τα 51 καταγεγραμμένα πλοία κατηγορίας VLOC, που έχουν προκύψει από μετατροπή VLCC, είναι άνω των 24,2 ετών, αντιπροσωπεύοντας το 36% του στόλου των VLOCs.
Σε ό,τι αφορά την τιμή των πλοίων στην αγορά των μεταχειρισμένων σε σχέση με την τιμή στην αγορά των διαλύσεων, όπως παρουσιάζεται και στον παρακάτω πίνακα, πριν από 6 χρόνια η τιμή των μετατρέψιμων VLOCs στην αγορά των μεταχειρισμένων ήταν υψηλότερη κατά 30% από την τιμή τους στην αγορά των διαλύσεων.
Καθώς όμως τα έσοδα για ένα μέσο πλοίο κατηγορίας Capesize την περίοδο Ιουλίου 2012- Ιανουαρίου 2013 ήταν χαμηλότερα από τα λειτουργικά έξοδα του πλοίου, η αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων έφτασε στα ίδια επίπεδα με την αγορά των διαλύσεων.
Φωτό: chinashipbuilding.cn
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…

Υπό καταρρακτώδη βροχή έλαβε χώρα νωρίτερα στη Λοριάν της Γαλλίας η τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης της ελληνικής σημαίας της φρεγάτας «Κίμων» του Πολεμικού Ναυτικού.…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με βαθιά θλίψη μια εμβληματική φυσιογνωμία του κλάδου, τον δρ. Heinrich Schulte, ιδρυτή της Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), ο…

Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…

Σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης κινείται η αγορά των ορυκτών λιθίου, με τον όγκο των θαλάσσιων μεταφορών να καταγράφει ιστορικά υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ