
Το «Color Hybrid», υβριδικό πλοίο ακτοπλοϊκών μεταφορών, κέρδισε το βραβείο για το πλοίο επόμενης γενιάς στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Nor- Shipping 2017». Πρόκειται για ένα πλοίο με μεταφορική ικανότητα 2.000 επιβατών και 500 οχημάτων. Το βραβείο παραδόθηκε στον κ. Trond Kleivdal, CEO της νορβηγικής εταιρείας Color Line, σηματοδοτώντας με αυτόν τον τρόπο το σχέδιο της εταιρείας να ενισχύσει περαιτέρω την θέση της στην επιβατικό τομέα της χώρας.
Το «Color Hybrid», μήκους 120 μ., βρίσκεται υπό ναυπήγηση στα νορβηγικά ναυπηγεία Ulstein Verft και αναμένεται να γίνει η παράδοσή του μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
Πρόκειται για ένα υβριδικό μοντέλο, εφοδιασμένο με μπαταρίες, οι οποίες μπορούν να φορτίζονται, είτε μέσω καλωδίων κατά την αγκυροβόληση του πλοίου σε λιμάνια, είτε μέσω γεννητριών του πλοίου όταν αυτό θα βρίσκεται εν πλω. Η συνολική ισχύς των 5-MWh , παραγόμενη από τις μπαταρίες, θα μπορεί να εφοδιάζει το πλοίο με ενέργεια για ελιγμούς και πλεύση του πλοίου έχοντας ταχύτητα έως και 12 κόμβους, για περίπου 60 λεπτά.
Το πλοίο θα εξυπηρετεί τη γραμμή Sandefjord and Strømstad και πρόκειται να χρησιμοποιεί τις μπαταρίες του μόνο κατά τον κατάπλου και τον απόπλου από τα νορβηγικά φιόρδ. Με τον υβριδικό σχεδιασμό του το πλοίο δεν θα εκπέμπει αέριους ρύπους, οποιασδήποτε κατηγορίας, ενώ θα παράγει πολύ μικρό θόρυβο κατά τις νυχτερινές του προσεγγίσεις στα νορβηγικά φιόρδ.
Το παράδειγμα της Νορβηγίας θα πρέπει να κινητοποιήσει την ελληνική πολιτεία και τις λιμενικές αρχές στα νησιά μας για την δημιουργία υποδομών για τα πλοία της ακτοπλοΐας και την παροχή πράσινης ενέργειας (από θαλάσσια αιολικά πάρκα).
Επιπλέον, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα πρέπει να εκπονήσουν μελέτες και επιχειρηματικά σχέδια για την εγκατάσταση μπαταριών στα υπάρχοντα πλοία ακόμα και αν είναι εις βάρος της ωφέλιμης χωρητικότητάς τους, εφόσον μπορούν να λύσουν με αυτόν τον τρόπο το πρόβλημα των ρύπων από τα νέα καύσιμα, χωρίς να υποστούν την πίεση του θεσμικού πλαισίου στο μέλλον με περαιτέρω περιορισμούς ή υποχρεώσεις.
Φωτό: colorline.no
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ