
Το «Color Hybrid», υβριδικό πλοίο ακτοπλοϊκών μεταφορών, κέρδισε το βραβείο για το πλοίο επόμενης γενιάς στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Nor- Shipping 2017». Πρόκειται για ένα πλοίο με μεταφορική ικανότητα 2.000 επιβατών και 500 οχημάτων. Το βραβείο παραδόθηκε στον κ. Trond Kleivdal, CEO της νορβηγικής εταιρείας Color Line, σηματοδοτώντας με αυτόν τον τρόπο το σχέδιο της εταιρείας να ενισχύσει περαιτέρω την θέση της στην επιβατικό τομέα της χώρας.
Το «Color Hybrid», μήκους 120 μ., βρίσκεται υπό ναυπήγηση στα νορβηγικά ναυπηγεία Ulstein Verft και αναμένεται να γίνει η παράδοσή του μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
Πρόκειται για ένα υβριδικό μοντέλο, εφοδιασμένο με μπαταρίες, οι οποίες μπορούν να φορτίζονται, είτε μέσω καλωδίων κατά την αγκυροβόληση του πλοίου σε λιμάνια, είτε μέσω γεννητριών του πλοίου όταν αυτό θα βρίσκεται εν πλω. Η συνολική ισχύς των 5-MWh , παραγόμενη από τις μπαταρίες, θα μπορεί να εφοδιάζει το πλοίο με ενέργεια για ελιγμούς και πλεύση του πλοίου έχοντας ταχύτητα έως και 12 κόμβους, για περίπου 60 λεπτά.
Το πλοίο θα εξυπηρετεί τη γραμμή Sandefjord and Strømstad και πρόκειται να χρησιμοποιεί τις μπαταρίες του μόνο κατά τον κατάπλου και τον απόπλου από τα νορβηγικά φιόρδ. Με τον υβριδικό σχεδιασμό του το πλοίο δεν θα εκπέμπει αέριους ρύπους, οποιασδήποτε κατηγορίας, ενώ θα παράγει πολύ μικρό θόρυβο κατά τις νυχτερινές του προσεγγίσεις στα νορβηγικά φιόρδ.
Το παράδειγμα της Νορβηγίας θα πρέπει να κινητοποιήσει την ελληνική πολιτεία και τις λιμενικές αρχές στα νησιά μας για την δημιουργία υποδομών για τα πλοία της ακτοπλοΐας και την παροχή πράσινης ενέργειας (από θαλάσσια αιολικά πάρκα).
Επιπλέον, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα πρέπει να εκπονήσουν μελέτες και επιχειρηματικά σχέδια για την εγκατάσταση μπαταριών στα υπάρχοντα πλοία ακόμα και αν είναι εις βάρος της ωφέλιμης χωρητικότητάς τους, εφόσον μπορούν να λύσουν με αυτόν τον τρόπο το πρόβλημα των ρύπων από τα νέα καύσιμα, χωρίς να υποστούν την πίεση του θεσμικού πλαισίου στο μέλλον με περαιτέρω περιορισμούς ή υποχρεώσεις.
Φωτό: colorline.no
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ