
Μαζί με την κακοκαιρία, που έχει ενσκήψει το τελευταίο εικοσιτετράωρο, οι ταξιδιώτες των νησιών αλλά και το Λιμενικό Σώμα έχουν να αντιμετωπίσουν και τις μηχανικές βλάβες των πλοίων. Όπως συμβαίνει, άλλωστε, κάθε χρόνο, έτσι κι εφέτος η αρχή της τουριστικής περιόδου συνοδεύεται με τις γνωστές και πολυσυζητημένες από τους γνώστες της συγκεκριμένης αγοράς βλάβες σε πλοία της ακτοπλοΐας.
Συγκεκριμένα, το πρώτο περιστατικό καταγράφηκε πρωινές ώρες σήμερα Κυριακή, όταν η Λιμενική Αρχή Κισσάμου ενημερώθηκε για μηχανική βλάβη στο Ε/Γ-Ο/Γ ”ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ” Ν.Αγ.Νικολάου 05, κατά την διάρκεια πρόσδεσής του στον οικείο λιμένα.
Από το πλοίο αποβιβάστηκαν 38 επιβάτες, 10 Ι.Χ.Ε και 1 Φ/Γ προερχόμενοι από το λιμένα Κυθήρων, ενώ απαγορεύτηκε ο απόπλους του, μέχρι αποκατάστασης της βλάβης και προσκόμισης βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης.
Το δεύτερο συμβάν έλαβε χώρα μεσημβρινές ώρες σήμερα, όταν το Α΄ Λιμενικό Τμήμα του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά ενημερώθηκε από τον Πλοίαρχο του Ε/Γ-Υ/Γ ”ΑΘΗΝΑ” Ν.Π. 9824, ότι κατά τη διάρκεια κατάπλου του στο λιμένα Πειραιά, προερχόμενο από τους λιμένες Αγκιστρίου και Αίγινας, παρουσιάστηκε κραδασμός στη δεξιά προπέλα. Οι σαράντα εννέα επιβάτες του ανωτέρω Ε/Γ-Υ/Γ πλοίου αποβιβάστηκαν με ασφάλεια στο λιμένα, ενώ διενεργείται προανάκριση. Από την οικεία Λιμενική Αρχή απαγορεύτηκε ο απόπλους του ”ΑΘΗΝΑ” μέχρι αποκατάστασης της βλάβης και προσκόμισης βεβαιωτικού αποκατάστασης.
Το τρίτο περιστατικό συνέβη και πάλι πρωινές ώρες σήμερα, όταν η Λιμενική Αρχή Πρίνου Θάσου έλαβε ενημέρωση για περιστατικό προσάραξης σε αβαθή του Ε/Γ-Ο/Γ ”ΝΙΚΗΤΗΣ” Ν.Π. 12354 εντός του οικείου λιμένα, κατά τη διαδικασία προσέγγισης – πρόσδεσης, άνευ επιβατών. Το πλοίο αποκολλήθηκε με ίδια μέσα, ενώ από την Λιμενική Αρχή Πρίνου Θάσου απαγορεύτηκε ο απόπλους του μέχρι τον έλεγχο και αποκατάσταση τυχόν βλαβών και την προσκόμιση βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης από το νηογνώμονα που το παρακολουθεί.
Όμως, το Λιμενικό Σώμα είχε να αντιμετωπίσει σήμερα και διακομιδές ασθενών. Συγκεκριμένα, πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, με μέριμνα του Κέντρου Επιχειρήσεων του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. πραγματοποιήθηκε διακομιδή με περιπολικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. από το λιμένα Κέας στο λιμένα Λαυρίου, 89χρονης η οποία έχρηζε άμεσης νοσοκομειακής περίθαλψης.
Επίσης, σημειώνεται, πως κατά τις βραδινές ώρες του Σαββάτου, ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού (τύπου S70B, Aegean Hawk), μετά από σχετική ενημέρωση και αίτημα που έλαβε από το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., μετέφερε ασθενή που έχρηζε άμεσης νοσοκομειακής περίθαλψης, από το δεξαμενόπλοιο «Octaden», σημαίας Φιλιππίνων, το οποίο έπλεε 23 ν.μ. νοτιοδυτικά από το ακρωτήρι Ταίναρο, στο στρατιωτικό αεροδρόμιο Καλαμάτας.
Οι επιβάτες θα είναι καλό να ενημερώνονται από τις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές για τυχόν καθυστερήσεις στις ώρες αναχώρησης των προγραμματισμένων δρομολογίων των πλοίων.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΕΝ/ STR
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ