
Μπορεί για ορισμένες γερμανικές ναυπηγικές μονάδες το μέλλον να προδιαγράφεται ευοίωνο, αλλά δεν ισχύει το ίδιο για όλα τα γερμανικά ναυπηγεία. Αιτία είναι η χαμηλή ζήτηση για νέες ναυπηγήσεις, που παρατηρείται σε παγκόσμιο επίπεδο, τουλάχιστον σύμφωνα με την γερμανική Ένωση Ναυπηγικής Βιομηχανίας και Θαλάσσιας Τεχνολογίας (VSM). Μάλιστα, κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου του προεδρείου της Ένωσης, που δόθηκε πριν από λίγες ημέρες στο Αμβούργο, τονίστηκε ότι ναι μεν η ναυπηγική βιομηχανία της χώρας διάγει ημέρες καλές, αλλά πιθανώς να κληθεί να αντιμετωπίσει σημαντικούς κινδύνους στο μέλλον.
Σύμφωνα με την VSM το «δυνατό σημείο» της γερμανικής ναυπηγικής βιομηχανίας βρίσκεται στην εξειδίκευσή της σε αγορές όπως είναι τα επιβατηγά πλοία, καθώς και τα πολεμικά σκάφη, κυρίως, για το γερμανικό Πολεμικό Ναυτικό, με το βιβλίο παραγγελιών να ενισχύεται για έκτη συνεχή χρονιά.
Ωστόσο, επισημάνθηκε από αρκετά πολλά μέλη της Ένωσης πως υπάρχει ο κίνδυνος, η εφαρμογή προστατευτικών πολιτικών, για παράδειγμα στις ΗΠΑ ή και σε άλλα κράτη, να οδηγήσει σε χορήγηση κρατικών ενισχύσεων και επιδοτήσεων σε ανταγωνιστές των γερμανικών ναυπηγείων, με αποτέλεσμα στρέβλωση της αγοράς και διαμόρφωση όρων αθέμιτου ανταγωνισμού.
Αυτός είναι ο μεγάλος κίνδυνος για τα γερμανικά ναυπηγεία στο άμεσο μέλλον και η Ένωση VSM καλεί τα μέλη της να μην επαναπαύονται λόγω των καλών ημερών, που τώρα περνά η γερμανική ναυπηγική βιομηχανία.
Για την VSM το κλειδί για την διατήρηση της επιτυχημένης πορείας των γερμανικών ναυπηγικών επιχειρήσεων είναι η συνεχής επένδυση στην καινοτομία και η παροχή υπηρεσιών και προϊόντων υψηλής ποιότητας, καθώς βεβαίως και η δυναμική είσοδός τους στην εποχή της ψηφιοποίησης.
Φωτό: meyerturku.fi
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ