
Από τις αρχές του έτους τα ναυπηγεία της Κίνας έχουν δεχτεί παραγγελίες για 13 νέα πλοία από εταιρείες της Νότιας Κορέας, γεγονός που προκαλεί εντύπωση καθώς πολλές κορεάτικες ναυτιλιακές εταιρείες δεν επιλέγουν να ναυπηγήσουν πλοία σε ναυπηγεία της χώρας τους. Αντίστοιχα, τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας έχουν λάβει από τον περασμένο Ιανουάριο έως και σήμερα μόλις 7 παραγγελίες από ναυτιλιακές εταιρείες της χώρας.
Συγκεκριμένα, η Pan Ocean Co. Ltd, ηγέτιδα εταιρεία της Ν. Κορέας στον χώρο της ναυτιλίας χύδην φορτίων, παρήγγειλε τον περασμένο Φεβρουάριο 5 πλοία από τα κινέζικα ναυπηγεία Yangzijiang, ενώ η SM Line, αναδυόμενη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Ν. Κορέας έχει επιλέξει να ναυπηγήσει 4 νέα πλοία της σε κινέζικα ναυπηγεία. Σε αντίθεση, οι κινέζικες ναυτιλιακές εταιρείες έχουν τοποθετήσει όλες τις παραγγελίες τους σε ναυπηγεία της Κίνας.
Το περασμένος έτος μεγάλα ναυπηγεία της Ν. Κορέας, όπως η Hyundai Heavy Industries, κατέγραψαν μείωση στις παραγγελίες ναυπήγησης, λόγω των δυσμενών οικονομικών συνθηκών σε παγκόσμιο επίπεδο και λόγω του αυξημένου κόστους ναυπήγησης. Αυτός ενδεχομένως είναι και ο λόγος που οι ναυτιλιακές εταιρείες της Ν. Κορέας επιλέγουν τα κινέζικα ναυπηγεία, δηλαδή οι μειωμένες τιμές ναυπήγησης και το χαμηλό εργατικό κόστος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο τετράμηνο του 2017, τα κινέζικα ναυπηγεία εξασφάλισαν παραγγελίες για 78 πλοία συνολικής χωρητικότητας 1,43 εκατ. GRT, ενώ τα κορεάτικα ναυπηγεία δέχτηκαν παραγγελίες για 34 πλοία συνολικής χωρητικότητας 1,23 GRT.
Φωτό: yzjship.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ