
Σύμφωνα με δελτίο Τύπου της NGO Shipbreaking Platform, μέσα σε διάστημα δύο εβδομάδων δύο εργάτες έχασαν την ζωή τους κατά τη διάρκεια εργασιών στα διαλυτήρια της Τσιταγκόνγκ στο Μπαγκλαντές. Συγκεκριμένα, ο πρώτος θάνατος, στις 6 Μαΐου, επήλθε κατά τη διαδικασία διάλυσης του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «HANJIN ROME», ιδιοκτησίας της Hanjin Shipping, το οποίο μετά την χρεωκοπία της εταιρείας πλειοδοτήθηκε για να πωληθεί στη συνέχεια για διάλυση στο διαλυτήριο Jamuna στην Τσιταγκόνγκ. Ο δεύτερος και πιο πρόσφατος θάνατος συνέβη στις 9 Μαΐου κατά τη διάρκεια της διάλυσης των πλοίων «SEA ZENITH» και «KOTA WISATA», ιδιοκτησίας του ομίλου Sang Thai & Sinsimon και της εταιρείας Pacific International Lines (PIL), αντίστοιχα.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της NGO Shipbreaking Platform, από τις αρχές του 2017 έως και σήμερα έξι συνολικά θάνατοι και πολύ περισσότεροι σοβαροί τραυματισμοί εργατών έχουν καταγραφεί στα διαλυτήρια της Τσιταγκόνγκ, οι οποίοι οφείλονται στα ελλειπή μέτρα ασφάλειας και στις κακές συνθήκες εργασίας που χαρακτηρίζουν γενικά τα διαλυτήρια της Νότιας Ασίας.
Όπως δήλωσε η διευθύντρια της NGO Shipbreaking Platform, Ingvild Jenssen, οι ναυτιλιακές εταιρείες που οδηγούν τα πλοία τους προς διάλυση επιλέγουν τα διαλυτήρια της Νότιας Ασίας, λόγω του χαμηλού εργατικού κόστους, παρά το γεγονός πως γνωρίζουν τα χαμηλά επίπεδα προστασίας της ανθρώπινης ζωής και του θαλάσσιου περιβάλλοντος που χαρακτηρίζουν τα διαλυτήρια αυτά.
Αξίζει να αναφερθεί ότι το IGLHR (Institute for Global Labor and Human Rights) στις αρχές του έτους δημοσίευσε μια λίστα με τα θανατηφόρα ατυχήματα που συνέβησαν στα διαλυτήρια της Τσιταγκόνγκ το περασμένο έτος. Συγκεκριμένα, το 2016 οι θάνατοι στα διαλυτήρια της Τσιταγκόνγκ ανήλθαν στους 19, λόγω των επικίνδυνων εργασιακών συνθηκών, της ανεπαρκούς ασφάλειας των εργατών και της έκθεσής τους σε τοξικά αέρια.
Πρόσφατα στο Μπαγκλαντές εργαζόμενοι αλλά και οργανώσεις που προασπίζουν τα ανθρώπινα και εργασιακά δικαιώματα διαδήλωσαν για να παρθούν μέτρα από τους αρμόδιους φορείς της χώρας ούτως ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωση των διαλυτηρίων με τους εθνικούς νόμους του Μπαγκλαντές για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA PHOTO AFP/STR/sk/tc
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την…
Με την προσθήκη ενός νέου Airbus A320neo, που συνδυάζει υψηλή απόδοση και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενισχύει τον στόλο της η αεροπορική εταιρεία SKY…
Η κυβέρνηση του Ισραήλ και το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς μπορεί να καταλήξουν σε συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και απελευθέρωσης ομήρων που παραμένουν στη…
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της…
Τη «γέννηση» του μεγαλύτερου ναυπηγικού conglomerate παγκοσμίως ενέκρινε πρόσφατα το Χρηματιστήριο της Σαγκάης (SSE), σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Συγκεκριμένα, το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ