
H ECSA (European Community Shipowners’ Associations) ανακοίνωσε πρόσφατα τις προθέσεις και τις προτεραιότητες των Ευρωπαίων πλοιοκτητών σε ότι αφορά την έκβαση των διαπραγματεύσεων για το Brexit. Σύμφωνα με την ECSA, η ναυτιλιακή κοινότητα έχει ενσωματώσει στις δραστηριότητές της μία θεμελιώδη αρχή της Ε.Ε., την ελεύθερη κυκλοφορία αγαθών και προσώπων. Μια αρχή που σύμφωνα με την Ένωση των Ευρωπαίων Πλοιοκτητών θα πρέπει να διατηρηθεί και μετά την έξοδο της Μεγάλης Βρετανίας από την Ε.Ε.
Ο Γενικός Γραμματέας της ECSA, κ. Patrick Verhoeven, τόνισε ότι οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες θεωρούν ότι η Ε.Ε. και το Ην. Βασίλειο θα πρέπει να συνεχίσουν να ακολουθούν την αρχή της ελεύθερης κυκλοφορίας στα ναυτιλιακά ζητήματα και θα πρέπει να τεθεί αυτή η αρχή ως κύριος στόχος κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων για το Brexit. Σύμφωνα με την ECSA, ένα ζήτημα που απασχολεί τους Ευρωπαίους πλοιοκτήτες είναι η διατήρηση της ανταγωνιστικότητάς τους.
Η ύπαρξη ενός νέου, ελκυστικού ναυτιλιακού κέντρου, το οποίο θα βρίσκεται ακριβώς απέναντι από τον πορθμό της Μάγχης, αποτελεί έναν ακόμη λόγο για τον έλεγχο της ναυτιλιακής πολιτικής της Ε.Ε. και για να διασφαλιστεί επίσης ότι οι χώρες- μέλη της θα παραμείνουν ανταγωνιστικές αγορές, ούτως ώστε να προσελκύουν τις δραστηριότητες των ναυτιλιακών εταιρειών.
Βραχυπρόθεσμα οι πλοιοκτήτες των χωρών της Ε.Ε. έχουν θέσει τρεις άμεσες προτεραιότητες, οι οποίες θα πρέπει να τύχουν της δέουσας προσοχής κατά την πορεία των διαπραγματεύσεων για το Brexit. Πρώτον, οι ελεύθερες θαλάσσιες μεταφορές μεταξύ του Ην. Βασιλείου και της Ε.Ε. Αξίζει να αναφερθεί ότι το ήμισυ των εισαγωγών και των εξαγωγών του Ην. Βασιλείου πραγματοποιείται κυρίως δια θαλάσσης έχοντας ως προέλευση ή προορισμό τις χώρες της Ε.Ε. Μετά την κατάργηση των τελωνειακών ελέγχων το 1993 στα λιμάνια του Ην. Βασιλείου και της Ε.Ε. ο όγκος των μεταφερόμενων φορτίων μεταξύ τους αυξήθηκε μέσα σε μια δεκαετία κατά 300%. Με την επιστροφή σε ένα καθεστώς τελωνειακού ελέγχου μετά το Brexit θα δημιουργηθεί συμφόρηση σε πολλούς λιμένες της Ε.Ε. με αρνητικές επιπτώσεις για το θαλάσσιο εμπόριο των χωρών-μελών της.
Δεύτερον, η ελεύθερη κυκλοφορία των ναυτικών, του προσωπικού ξηράς των ναυτιλιακών εταιρειών και των επιβατών. Οι ναυτικοί τρίτων χωρών που απασχολούνται σε πλοία χωρών της Ε.Ε. ή του Ην. Βασιλείου θα πρέπει να έχουν εύκολη πρόσβαση στο Ην. Βασίλειο. Επίσης, πολίτες της Ε.Ε. ή του Ηνωμένου Βασιλείου που επιθυμούν να ταξιδέψουν δια θαλάσσης να μπορούν να ταξιδέψουν ελεύθερα χωρίς να χρειάζεται να κατέχουν βίζα. Τρίτον, η συνεχής πρόσβαση στην εγχώρια αγορά του Ην. Βασιλείου, καθώς και στον υπεράκτιο τομέα της χώρας. Το ίδιο θα ισχύει και για τις αγορές των χωρών της Ε.Ε.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/TAL COHEN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η VANOS Defense, τμήμα της VANOS S.A., συμμετείχε στην άσκηση “ΤΑΜΣ – Αίσιος Οιωνός 2025”, συμβάλλοντας ενεργά στη διασφάλιση επιχειρησιακής ετοιμότητας, παρουσιάζοντας νέες τεχνολογίες…

Η κινεζική αγορά σόγιας παρουσίασε αξιοσημείωτη μετατόπιση ροών τον Οκτώβριο, καθώς για δεύτερο συνεχόμενο μήνα δεν καταγράφηκε καμία εισαγωγή από τις ΗΠΑ, την ώρα…

Μια απόπειρα να υπάρξει συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες θα αποδεσμευθούν από τα ορυκτά καύσιμα αφαιρέθηκε από το πιο πρόσφατο…

Οι Ρώσοι ιδιοκτήτες της Πετρελαϊκής Βιομηχανίας της Σερβίας (NIS) είναι έτοιμοι να πουλήσουν το πλειοψηφικό τους μερίδιο, δήλωσε η υπουργός Ενέργειας Ντούμπραβκα Τζέντοβιτς Χαντάνοβιτς.…

Η ενοποίηση προηγμένων συστημάτων αυτόνομης ναυτιλίας, τεχνητής νοημοσύνης και θαλάσσιων ενεργειακών πλατφορμών βρίσκεται στο επίκεντρο της νέας συνεργασίας μεταξύ της Ocean Power Technologies (OPT)…

Η προηγμένη ηλεκτρική πρόωση τύπου Azipod και τα ολοκληρωμένα συστήματα ηλεκτρικής ισχύος της ABB θα εφαρμοστούν στο νέο καναδικό παγοθραυστικό «Polar Max», που προορίζεται…

Τις αναμνήσεις από την 55ετή πορεία του -με έμφαση την παρουσία του στην Κίνα-, καθώς και τις τρέχουσες εξελίξεις της ναυτιλιακής βιομηχανίας, παρουσίασε ο…

Η έναρξη των εξαγωγών από το Simandou στη Γουινέα, το μεγαλύτερο αναξιοποίητο ορυχείο υψηλής ποιότητας σιδηρομεταλλεύματος παγκοσμίως, δύναται να προκαλέσει ανακατατάξεις στην αγορά των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ