
Πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Πεκίνο το «One Belt One Road Forum», το οποίο αφορά την πρωτοβουλία από μέρους της Κίνας για συνεργασία και σύνδεση, είτε με χερσαία είτε με θαλάσσια μέσα, με τις υπόλοιπες χώρες της Ασίας, καθώς και με χώρες της Ευρώπης. Στο πλαίσιο του forum, ο Πρωθυπουργός της Ιταλίας, Paolo Gentiloni, ανέφερε ότι η Ιταλία μπορεί να διαδραματίσει σπουδαίο ρόλο στην προώθηση και στην πραγματοποίηση της πρωτοβουλίας της Κίνας. Ο ίδιος προσέθεσε ότι ιστορικοί και γεωπολιτικοί λόγοι καθώς και οι σχέσεις της Ιταλίας με την Κίνα μπορούν να συμβάλλουν για να γίνει πραγματικότητα η πρωτοβουλία της Κίνας για το «Νέο Δρόμο του Μεταξιού».
Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Gentiloni, η Ιταλία διαθέτει τις απαιτούμενες λιμενικές υποδομές και μέσα από τη συμμετοχή της χώρας στην πρωτοβουλία της Κίνας θα ευνοηθεί σε μεγάλο βαθμό το εμπόριο της Ιταλίας. Ο κ. Gentiloni υπογράμμισε επίσης το γεγονός ότι είναι περιορισμένες οι μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων με χερσαία μέσα και ότι μέσω των λιμανιών τόσο της Ιταλίας όσο και της Ελλάδας υπάρχει η δυνατότητα να μεταφέρονται δια θαλάσσης τα φορτία από την Κίνα απευθείας προς τις χώρες της Ευρώπης. Ο ίδιος επιπλέον προσέθεσε ότι τα λιμάνια της Τεργέστης και της Γένοβας συνδέονται με σιδηροδρομικούς σταθμούς, οπότε καθίσταται εύκολη η σύνδεση της Ιταλίας με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης.
Ο νέος δρόμος του μεταξιού αποτελεί ένα από τα μεγαλεπήβολα σχέδια του Πεκίνου το οποίο βρίσκεται ήδη στο στάδιο της ανάπτυξης και στοχεύει στη διευκόλυνση των εμπορευματικών μεταφορών από την Κίνα προς τις χώρες της Ευρώπης. Αρκετές χώρες της Ευρώπης συναγωνίζονται ώστε να αποκτήσουν προνομιακή μεταχείριση μέσω της ένταξης μεταφορικών κόμβων και υποδομών τους στο νέο δρόμο του μεταξιού.
Φωτό: chinadaily.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ