
Στην ετήσια γενική συνέλευση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS), η οποία πραγματοποιήθηκε στην Κωνσταντινούπολη και φιλοξενήθηκε από το Ναυτιλιακό Επιμελητήριο της Τουρκίας, συζητήθηκαν θέματα που αφορούσαν κυρίως τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα πλοία. Συγκεκριμένα, κρίθηκε αναγκαίο το ICS να παροτρύνει τον IMO (International Maritime Organization) να υιοθετήσει πολιτικές που συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών ρύπων κατά τη λειτουργία των πλοίων.
Πιο αναλυτικά, το ICS θα προτείνει τρεις στόχους: α) να διατηρηθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα πλοία σε επίπεδα χαμηλότερα σε σχέση με τα αντίστοιχα του 2008, β) να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2050 κατά 50%, συγκριτικά με αυτές του 2008 και γ) μέχρι το 2050 να μειωθούν σε παγκόσμιο επίπεδο οι ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά ένα συμφωνημένο ποσοστό, με στόχο τη διαρκή μείωση τους ανά έτος.
Ο κ. Esben Poulsson, Πρόεδρος του ICS από το 2016, ανέφερε ότι είναι σημαντικό ο IMO να δώσει ένα σαφές μήνυμα στην παγκόσμια κοινότητα ότι οι διεθνείς ναυτιλιακοί οργανισμοί (ICS, IMO, BIMCO, INTERCARGO, INTERTANKO) έχουν πάρει μέτρα τα οποία θα συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά τη διεξαγωγή των θαλάσσιων μεταφορών. Ο ίδιος προσέθεσε επιπλέον ότι το ICS θα προτείνει στον IMO να υιοθετήσει τις παραπάνω πολιτικές ως μέρος της στρατηγικής του τελευταίου που αφορά τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα πλοία και η οποία θα τεθεί σε εφαρμογή το 2018.
Φωτό: globalnavigationsolutions.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ