Στο «κόκκινο» η Hapag-Lloyd λόγω της αύξησης της τιμής των καυσίμων

Στο «κόκκινο» η Hapag-Lloyd λόγω της αύξησης της τιμής των καυσίμων

190
Στο «κόκκινο» η Hapag-Lloyd λόγω της αύξησης της τιμής των καυσίμων

Πριν από τη συγχώνευση με την United Arab Shipping Company (UASC) η Hapag-Lloyd, η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Γερμανίας, θα πρέπει να αντιμετωπίσει τη μεγάλη πτώση των κερδών της, και την αύξηση των ζημιών της, που για το 2016 άγγιξαν τα 93 εκατ. ευρώ.
Όμως, και κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους η Hapag-Lloyd συνεχίζει να βρίσκεται στο «κόκκινο» με τις ζημίες της να αγγίζουν τα 62,1 εκατ. ευρώ, μολονότι ο κύκλος εργασιών της, λόγω της αύξησης του όγκου των διακινηθέντων φορτίων, αυξήθηκε κατά 10% αγγίζοντας τα 2,1 δις ευρώ.
Η μείωση αποδίδεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση του κόστους των καυσίμων. Συγκεκριμένα, όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση της Hapag-Lloyd, η τιμή του βαρύ μαζούτ που καταναλώνουν οι μηχανές των γιγαντιαίων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει αυξηθεί σημαντικά φτάνοντας τα 313 δολάρια ΗΠΑ ανά τόνο, όταν η μέση τιμή το περασμένο έτος έφτανε τα 197 δολάρια. Πρόκειται, όπως επισημαίνεται στο δελτίο Τύπου της εταιρείας, για την πλέον υψηλή τιμή που έχει καταγραφεί από τον Ιούνιο του 2015.
Η αύξηση των τιμών των καυσίμων έχει σχεδόν καλύψει τα κέρδη της εταιρείας, από την πρόσφατη άνοδο των ναύλων. Αλλά το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και άλλες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπως ο ηγέτης της αγοράς, η Maersk, η οποία για το πρώτο τρίμηνο του 2017 κατέγραψε ζημίες ύψους 66 εκατ. ευρώ.
Όμως, η διοίκηση της Hapag-Lloyd παραμένει αισιόδοξη για το τρέχον έτος. Ο Rolf Habben Jansen, CEO της Hapag-Lloyd AG, τονίζει σε δηλώσεις του πως μετά τη συγχώνευση με την UASC, η οποία εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί πολύ σύντομα, θα επιτευχθούν συνέργειες, που θα επιτρέψουν στην γερμανική εταιρεία να επιτύχει μεγάλες οικονομίες κλίμακος και να επιστρέψει σε κερδοφορία.

Φωτό: hapag-lloyd.com