
Πριν από τη συγχώνευση με την United Arab Shipping Company (UASC) η Hapag-Lloyd, η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Γερμανίας, θα πρέπει να αντιμετωπίσει τη μεγάλη πτώση των κερδών της, και την αύξηση των ζημιών της, που για το 2016 άγγιξαν τα 93 εκατ. ευρώ.
Όμως, και κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους η Hapag-Lloyd συνεχίζει να βρίσκεται στο «κόκκινο» με τις ζημίες της να αγγίζουν τα 62,1 εκατ. ευρώ, μολονότι ο κύκλος εργασιών της, λόγω της αύξησης του όγκου των διακινηθέντων φορτίων, αυξήθηκε κατά 10% αγγίζοντας τα 2,1 δις ευρώ.
Η μείωση αποδίδεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση του κόστους των καυσίμων. Συγκεκριμένα, όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση της Hapag-Lloyd, η τιμή του βαρύ μαζούτ που καταναλώνουν οι μηχανές των γιγαντιαίων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει αυξηθεί σημαντικά φτάνοντας τα 313 δολάρια ΗΠΑ ανά τόνο, όταν η μέση τιμή το περασμένο έτος έφτανε τα 197 δολάρια. Πρόκειται, όπως επισημαίνεται στο δελτίο Τύπου της εταιρείας, για την πλέον υψηλή τιμή που έχει καταγραφεί από τον Ιούνιο του 2015.
Η αύξηση των τιμών των καυσίμων έχει σχεδόν καλύψει τα κέρδη της εταιρείας, από την πρόσφατη άνοδο των ναύλων. Αλλά το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και άλλες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπως ο ηγέτης της αγοράς, η Maersk, η οποία για το πρώτο τρίμηνο του 2017 κατέγραψε ζημίες ύψους 66 εκατ. ευρώ.
Όμως, η διοίκηση της Hapag-Lloyd παραμένει αισιόδοξη για το τρέχον έτος. Ο Rolf Habben Jansen, CEO της Hapag-Lloyd AG, τονίζει σε δηλώσεις του πως μετά τη συγχώνευση με την UASC, η οποία εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί πολύ σύντομα, θα επιτευχθούν συνέργειες, που θα επιτρέψουν στην γερμανική εταιρεία να επιτύχει μεγάλες οικονομίες κλίμακος και να επιστρέψει σε κερδοφορία.
Φωτό: hapag-lloyd.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ