
Σύμφωνα με έκθεση της Teekay Shipping Corporation και όπως προκύπτει και από το παρακάτω διάγραμμα οι τιμές ναυπήγησης πλοίων βρίσκονται στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2004. Το γεγονός αυτό παρακινεί πολλούς πλοιοκτήτες να προβούν σε παραγγελίες πλοίων τα οποία θα ξεκινήσουν να παραδίδονται από τα τέλη του 2018 και εντός του 2019.
Σύμφωνα με την έκθεση της Teekay, το μεγαλύτερο μέρος των παραγγελιών αφορά πλοία κατηγορίας VLCC. Από τις αρχές του Ιανουαρίου μέχρι τα τέλη του Απριλίου του 2017 εκτιμάται ότι έχουν δοθεί παραγγελίες για 18 VLCCs, ενώ για ολόκληρο το 2016 οι παραγγελίες για πλοία τέτοιας κατηγορίας ήταν 14. Οι πλοιοκτήτες επιλέγουν να παραγγείλουν VLCCs κυρίως λόγω της αυξημένης ζήτησης για μεταφορά πετρελαίου μεσοπρόθεσμα. Άλλοι παράγοντες που ωθούν στην επιλογή ναυπήγησης VLCC’s είναι η αναμενόμενη άρση του περιορισμού της παραγωγής πετρελαίου από τον OPEC από το 2018 και μετά και επίσης η ανανέωση του υφιστάμενου στόλου με νέα πλοία που θα πληρούν τις αυστηρές περιβαλλοντικές προδιαγραφές που θέτουν διεθνείς κανονισμοί. Πολλά είναι μάλιστα και τα ναυπηγεία που παροτρύνουν τους πλοιοκτήτες να ναυπηγήσουν VLCC’s καθώς οι παραγγελίες αυτές θα αποφέρουν στα ναυπηγεία περισσότερα κέρδη συγκριτικά με παραγγελίες για πλοία μεσαίου μεγέθους όπως τα aframaxes και τα suezmaxes. Όπως φαίνεται και από το παρακάτω διάγραμμα ο αριθμός των VLCC’s που βρίσκονται υπό ναυπήγηση είναι πάνω από το ήμισυ του ενεργού στόλου των VLCC’s που έχουν ηλικία 15 ετών και άνω. Με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς όπως η Συνθήκη του Ballast Water Management και ο κανονισμός του IMO σύμφωνα με τον οποίο τα πλοία θα πρέπει να καταναλώνουν καύσιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο, πολλά πλοία θα οδηγηθούν σε διάλυση τα επόμενα χρόνια, οπότε τώρα είναι η κατάλληλη χρονική στιγμή για τη ναυπήγηση νέων πλοίων τα οποία θα ανανεώσουν τον παγκόσμιο στόλο.
Φωτό: Teekay Corporation
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ