
Σύμφωνα με έκθεση της Teekay Shipping Corporation και όπως προκύπτει και από το παρακάτω διάγραμμα οι τιμές ναυπήγησης πλοίων βρίσκονται στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2004. Το γεγονός αυτό παρακινεί πολλούς πλοιοκτήτες να προβούν σε παραγγελίες πλοίων τα οποία θα ξεκινήσουν να παραδίδονται από τα τέλη του 2018 και εντός του 2019.
Σύμφωνα με την έκθεση της Teekay, το μεγαλύτερο μέρος των παραγγελιών αφορά πλοία κατηγορίας VLCC. Από τις αρχές του Ιανουαρίου μέχρι τα τέλη του Απριλίου του 2017 εκτιμάται ότι έχουν δοθεί παραγγελίες για 18 VLCCs, ενώ για ολόκληρο το 2016 οι παραγγελίες για πλοία τέτοιας κατηγορίας ήταν 14. Οι πλοιοκτήτες επιλέγουν να παραγγείλουν VLCCs κυρίως λόγω της αυξημένης ζήτησης για μεταφορά πετρελαίου μεσοπρόθεσμα. Άλλοι παράγοντες που ωθούν στην επιλογή ναυπήγησης VLCC’s είναι η αναμενόμενη άρση του περιορισμού της παραγωγής πετρελαίου από τον OPEC από το 2018 και μετά και επίσης η ανανέωση του υφιστάμενου στόλου με νέα πλοία που θα πληρούν τις αυστηρές περιβαλλοντικές προδιαγραφές που θέτουν διεθνείς κανονισμοί. Πολλά είναι μάλιστα και τα ναυπηγεία που παροτρύνουν τους πλοιοκτήτες να ναυπηγήσουν VLCC’s καθώς οι παραγγελίες αυτές θα αποφέρουν στα ναυπηγεία περισσότερα κέρδη συγκριτικά με παραγγελίες για πλοία μεσαίου μεγέθους όπως τα aframaxes και τα suezmaxes. Όπως φαίνεται και από το παρακάτω διάγραμμα ο αριθμός των VLCC’s που βρίσκονται υπό ναυπήγηση είναι πάνω από το ήμισυ του ενεργού στόλου των VLCC’s που έχουν ηλικία 15 ετών και άνω. Με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς όπως η Συνθήκη του Ballast Water Management και ο κανονισμός του IMO σύμφωνα με τον οποίο τα πλοία θα πρέπει να καταναλώνουν καύσιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο, πολλά πλοία θα οδηγηθούν σε διάλυση τα επόμενα χρόνια, οπότε τώρα είναι η κατάλληλη χρονική στιγμή για τη ναυπήγηση νέων πλοίων τα οποία θα ανανεώσουν τον παγκόσμιο στόλο.
Φωτό: Teekay Corporation
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ