
Σύμφωνα με έκθεση της Teekay Shipping Corporation και όπως προκύπτει και από το παρακάτω διάγραμμα οι τιμές ναυπήγησης πλοίων βρίσκονται στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2004. Το γεγονός αυτό παρακινεί πολλούς πλοιοκτήτες να προβούν σε παραγγελίες πλοίων τα οποία θα ξεκινήσουν να παραδίδονται από τα τέλη του 2018 και εντός του 2019.
Σύμφωνα με την έκθεση της Teekay, το μεγαλύτερο μέρος των παραγγελιών αφορά πλοία κατηγορίας VLCC. Από τις αρχές του Ιανουαρίου μέχρι τα τέλη του Απριλίου του 2017 εκτιμάται ότι έχουν δοθεί παραγγελίες για 18 VLCCs, ενώ για ολόκληρο το 2016 οι παραγγελίες για πλοία τέτοιας κατηγορίας ήταν 14. Οι πλοιοκτήτες επιλέγουν να παραγγείλουν VLCCs κυρίως λόγω της αυξημένης ζήτησης για μεταφορά πετρελαίου μεσοπρόθεσμα. Άλλοι παράγοντες που ωθούν στην επιλογή ναυπήγησης VLCC’s είναι η αναμενόμενη άρση του περιορισμού της παραγωγής πετρελαίου από τον OPEC από το 2018 και μετά και επίσης η ανανέωση του υφιστάμενου στόλου με νέα πλοία που θα πληρούν τις αυστηρές περιβαλλοντικές προδιαγραφές που θέτουν διεθνείς κανονισμοί. Πολλά είναι μάλιστα και τα ναυπηγεία που παροτρύνουν τους πλοιοκτήτες να ναυπηγήσουν VLCC’s καθώς οι παραγγελίες αυτές θα αποφέρουν στα ναυπηγεία περισσότερα κέρδη συγκριτικά με παραγγελίες για πλοία μεσαίου μεγέθους όπως τα aframaxes και τα suezmaxes. Όπως φαίνεται και από το παρακάτω διάγραμμα ο αριθμός των VLCC’s που βρίσκονται υπό ναυπήγηση είναι πάνω από το ήμισυ του ενεργού στόλου των VLCC’s που έχουν ηλικία 15 ετών και άνω. Με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς όπως η Συνθήκη του Ballast Water Management και ο κανονισμός του IMO σύμφωνα με τον οποίο τα πλοία θα πρέπει να καταναλώνουν καύσιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο, πολλά πλοία θα οδηγηθούν σε διάλυση τα επόμενα χρόνια, οπότε τώρα είναι η κατάλληλη χρονική στιγμή για τη ναυπήγηση νέων πλοίων τα οποία θα ανανεώσουν τον παγκόσμιο στόλο.
Φωτό: Teekay Corporation
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ