Σεμινάριο του DNV GL για τις τρέχουσες συνθήκες ναυπήγησης πλοίων στην Κίνα

Σεμινάριο του DNV GL για τις τρέχουσες συνθήκες ναυπήγησης πλοίων στην Κίνα

274
Σεμινάριο του DNV GL για τις τρέχουσες συνθήκες ναυπήγησης πλοίων στην Κίνα

Την Παρασκευή 28 Απριλίου πραγματοποιήθηκε σεμινάριο από το νηογνώμονα DNV GL με θέμα «DNV GL China Newbuilding Day», το οποίο αφορούσε τις νεότερες εξελίξεις στη ναυπήγηση πλοίων στην Κίνα, καθώς και τους κανονισμούς του «Ballast Water Management» και του «EU MRV Regulation». Ο κ. Ηλίας Τσόνος, Regional Newbuilding Production Manager, DNV GL Region Greater China, στην παρουσίασή του αναφέρθηκε αρχικά στον μειωμένο αριθμό παραγγελιών που δέχτηκε το περασμένο έτος το σύνολο των ναυπηγείων, επισημαίνοντας ότι από τις 1.147 παραγγελίες του 2016, μόλις οι 449 αφορούσαν πλοία μεταφορικής ικανότητας άνω των 2.000 DWT. Ένα άλλο ενδιαφέρον σημείο της παρουσίασης ήταν ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια στροφή προς τη ναυπήγηση εξειδικευμένων πλοίων, όπως είναι τα κρουαζιερόπλοια, τα RO-RO και τα ΕΓ/ΟΓ. Επιπλέον, για το τρέχον έτος προβλέπεται μείωση στην παραγωγική δυναμικότητα των ναυπηγείων αφού μέχρι στιγμής μόνο 198 παραγγελίες πλοίων έχουν τοποθετηθεί στα ναυπηγεία, παγκοσμίως. Στη συνέχεια ο κ. Τσόνος αναφέρθηκε ειδικά στη ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας, στην οποία έχει καθιερωθεί σε σημαντικό βαθμό ο νηογνώμονας DNV GL. Ο κ. Τσόνος ανέφερε ότι το περασμένο έτος οι παραγγελίες πλοίων στα κινέζικα ναυπηγεία ανήλθαν στις 256 και αφορούσαν πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 11,7 εκατ. DWT, ενώ για το 2017 τα κινέζικα ναυπηγεία έχουν λάβει προς το παρόν μόνο 45 παραγγελίες. Όπως τόνισε ο κ. Τσόνος το γεγονός αυτό θα οδηγήσει στη μείωση της τιμής ναυπήγησης πλοίων στην Κίνα και στη μείωση της συνολικής χωρητικότητας των κινέζικων ναυπηγείων, καθώς πολλά από αυτά θα συγχωνευτούν. Αξίζει να σημειωθεί ότι στα κινέζικα ναυπηγεία ναυπηγείται σήμερα το 59% του συνόλου των containerships, το 48% των bulkers και το 32% των tankers. Ο κ. Τσόνος αναφέρθηκε εκτενώς και στις υπηρεσίες που παρέχει ο νηογνώμονας DNV GL στη ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας, προωθώντας μέσω σεμιναρίων, αξιολογήσεων και επιθεωρήσεων υψηλά πρότυπα ποιότητας. Στη συνέχεια του σεμιναρίου τον λόγο πήρε ο κ. Morten Løvstad, Business Director Bulk Carriers, DNV GL Hellas, ο οποίος αναφέρθηκε στη ναυπήγηση bulk carriers στην Κίνα. Στην αρχή της ομιλίας του ο κ. Løvstad τόνισε ότι αναμένεται στο μέλλον υψηλός ρυθμός διάλυσης πλοίων κατηγορίας bulk carriers και ειδικότερα μεγέθους handysize, έπειτα και από το νέο κανονισμό του IMO σύμφωνα με τον οποίο τα πλοία θα πρέπει να καταναλώνουν καύσιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο. Στο τέλος της ομιλίας του ο κ. Løvstad αναφέρθηκε στο τι πρέπει να προσέχουν όσοι ενδιαφέρονται να παραγγείλουν σήμερα νέα πλοία. Ένα άλλο σημαντικό θέμα του σεμιναρίου του DNV GL ήταν οι κανονισμοί του Ballast Water Management και του EU MRV Regulation. Η Συνθήκη για το Ballast Water Management πρόκειται να τεθεί σε εφαρμογή τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και θα υποχρεώσει όλα τα πλοία να έχουν εγκαταστήσει μέχρι και το 2021 σύστημα διαχείρισης του θαλάσσιου έρματος. Ο ισχύων κανονισμός του EU MRV Regulation τέθηκε σε εφαρμογή τον Ιούλιο του 2015 και αφορά την ετήσια παρακολούθηση και καταγραφή των εκπομπών διοξειδίων του άνθρακα όσων πλοίων προσεγγίζουν τα λιμάνια της Ε.Ε. και έχουν χωρητικότητα άνω των 5.000 GT. Ο DNV GL μέσα από τις παρεχόμενες τεχνικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες του έχει ως στόχο να διασφαλίσει ότι οι πλοιοκτήτες θα συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις των ανωτέρω κανονισμών.