
Την περασμένη Τρίτη το «Hellas Liberty», στο πλαίσιο της εκδήλωσης του «International Propeller Club of the United States» σε συνεργασία με τα Propeller Clubs της Ελλάδας και της Ιταλίας, υποδέχτηκε εκπροσώπους ελληνικών και ιταλικών λιμενικών οργανισμών και φορέων της ναυτιλίας. Στην εκδήλωση συζητήθηκαν μια σειρά θεμάτων, μεταξύ των οποίων, η παρουσία κινεζικών εταιρειών διαχείρισης τερματικών σταθμών στους λιμένες της Μεσογείου, ο γιγαντισμός των πλοίων, η μείωση της γραφειοκρατίας στους λιμένες, οι προοπτικές της κρουαζιέρας στη Μεσόγειο και η συνεργασία Ελλάδας και Ιταλίας για την προώθηση της ανταγωνιστικότητας των λιμένων τους.
Ο κ. Alessandro Panaro, επικεφαλής του Maritime & Mediterranean Dept. SRM (Intesa Sanpaolo Banking Group), τόνισε τον διαρκώς αυξανόμενο ρόλο της Μεσογείου στην παγκόσμια οικονομία, καθώς προσελκύει το 20% της διεθνούς κίνησης των πλοίων. O κ. Panaro ανέφερε επίσης ότι το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί το πρώτο λιμάνι στη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων στον χώρο της Ανατολικής Μεσογείου, καθώς τα τελευταία χρόνια η κίνηση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει αυξηθεί κατά 289%, χάρη στις επενδύσεις που έχουν γίνει από την Cosco. Αναφέρθηκε στη συνεχώς αυξανόμενη παρουσία κινεζικών εταιρειών στη Μεσόγειο μέσα από επενδύσεις που έχουν γίνει στο λιμάνι του Πειραιά, σε ιταλικά λιμάνια και στο λιμάνι του Πορτ Σάιντ.

Από την πλευρά του, ο κ. Τάσος Βαμβακίδης, Commercial Manager του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, τόνισε ότι στόχος είναι το λιμάνι του Πειραιά να αποτελέσει τη νότια πύλη της Ευρώπης για εισαγωγές και εξαγωγές εμπορευματοκιβωτίων από και προς τις χώρες της EMEA (Europe, Mid- East, Africa). Ο κ. Fabrizio Zerbini, CEO του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι της Τεργέστης, τόνισε ότι η Κίνα αποτελεί μια ισχυρή οικονομικά χώρα και γι’αυτό είναι αναγκαίες οι εμπορικές συνδέσεις μεταξύ Ιταλίας και Άπω Ανατολής. Πέρα από το ζήτημα της Κίνας, ο κ. Zerbini, αναφέρθηκε και στις απειλές και στις ευκαιρίες που προκύπτουν από την τάση γιγαντισμού των πλοίων, επισημαίνοντας ότι δεν είναι δύσκολο να κατασκευαστεί ένα μεγάλο πλοίο, αλλά είναι δύσκολο να κατασκευαστεί ένα μεγάλο λιμάνι για την εξυπηρέτησή του.
Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές της κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, ο κ. Θεόδωρος Κόντες, Πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, αφού αναφέρθηκε στην ανάπτυξη της κινέζικης αγοράς τα τελευταία χρόνια, τόνισε ότι αναμένεται μείωση της κρουαζιέρας στα ελληνικά νησιά το τρέχον έτος, λόγω των μεταναστευτικών ροών αλλά και λόγω των τρομοκρατικών επιθέσεων στην Τουρκία. Στο ζήτημα της κρουαζιέρας εστίασε και ο κ. Pietro Spirito, Πρόεδρος της Λιμενικής Αρχής της Νάπολης και του Σαλέρνο, ο οποίος τόνισε ότι η Γαλλία, η Ισπανία, η Ιταλία και η Ελλάδα μπορούν μέσω συζήτησης με την CLIA (Cruise Lines International Association) να διαμορφώσουν μια στρατηγική για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, ενώ έκανε ιδιαίτερη μνεία στις μεταρρυθμίσεις που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στο ιταλικό λιμενικό σύστημα και οι οποίες έχουν μειώσει την γραφειοκρατία που αντιμετωπίζουν οι χρήστες.
Τέλος, όσον αφορά τη συνεργασία μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας για την προώθηση της ανταγωνιστικότητας των λιμένων τους, ο κ. Ricardo Fuochi, Πρόεδρος του Propeller Club του Μιλάνου, ανέφερε ότι είναι αναγκαία η διαμόρφωση στρατηγικών σε τομείς του logistics και της ναυτιλίας, οι οποίες θα προκύψουν από τη συνεργασία των χωρών της Μεσογείου και ιδίως της Ιταλίας και της Ελλάδας. Από την πλευρά της Ελλάδας, ο κ Βαμβακίδης, ανέφερε ότι το λιμάνι του Πειραιά προσδοκά συνέργειες με τον κρατικό σιδηροδρομικό φορέα της Ιταλίας, την Trenitalia, η οποία είναι ο νέος ιδιοκτήτης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο κ. Θρασύβουλος Σταυριδόπουλος, Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος και Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, υπογράμμισε ότι η περίοδος κρίσης αποτελεί περίοδο εξέλιξης για τα λιμάνια και ότι η Ελλάδα με την Ιταλία μπορούν να αναζητήσουν νέες μορφές συνεργασίας.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ