
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδωσε την υπό όρους έγκρισή της για την πώληση της γερμανικής ναυτιλιακής εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Hamburg Süd (Hamburg Südamerikanische Dampfschifffahrts-Gesellschaft KG) στην δανέζικη ναυτιλιακή Maersk Line. Η Maersk Line και ο οικογενειακός Όμιλος Oetker είχαν καταλήξει σε συμφωνία τον περασμένο Δεκέμβριο, ώστε η πρώτη να αποκτήσει από τον δεύτερο την Hamburg Süd, η ιστορία της οποίας ξεκινά το 1871.
Ως όρος για την έγκριση της πώλησης τέθηκε η αποχώρηση της Hamburg Süd από αρκετά εμπορικά δρομολόγια, κυρίως σε Β. Ευρώπη, Κεντρική και Νότια Αμερική, Μέση Ανατολή, Νότιο Αφρική και Μεσόγειο. Και αυτό γιατί κατά την Επίτροπο Ανταγωνισμού Margrethe Vestager, σε αντίθετη περίπτωση οι δύο εταιρείες θα είχαν κυρίαρχη, σχεδόν μονοπωλιακή παρουσία σε αυτές τις περιοχές.
Σε δηλώσεις της, η κα Vestager τόνισε πως «οι ανταγωνιστικές ναυτιλιακές υπηρεσίες είναι απαραίτητες για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις και για το σύνολο της οικονομίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης». Για την Ευρωπαία Επίτροπο, οι δεσμεύσεις που προτίθενται να λάβουν τόσο η Maersk Line, όσο και η HSDG θα διατηρήσουν ένα υγιές επίπεδο ανταγωνισμού προς όφελος της ναυτιλιακής αγοράς.
Να σημειωθεί, πως μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2017, ο στόλος της Maersk Line θα διαθέτει 741 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με μέσο όρο ηλικίας τα 8,7 έτη. Η συνολική μεταφορική ικανότητα του στόλου των δύο εταιρειών θα αγγίζει τα 3,8 εκατ. TEUs, με παγκόσμιο μερίδιο που θα φτάνει το 18,6%.
Φωτό: hamburgsud.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ