
Ξεκίνησε την Τρίτη 11 Απριλίου 2017 η 40-ετης παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport Greece (ιδιοκτησίας της Fraport AG σε ποσοστό 73,4% και του Ομίλου Κοπελούζου σε ποσοστό 26,6%), σηματοδοτώντας μία τεράστια επένδυση στις υποδομές της χώρας και στο ζωτικό για την ελληνική οικονομία τομέα του τουρισμού.
Σε συνέχεια της ανάληψης της λειτουργίας των αεροδρομίων, η Fraport Greece κατέβαλε στο ΤΑΙΠΕΔ εφάπαξ προκαταβολικό ποσό ύψους € 1,234 δις ευρώ, το μεγαλύτερο τίμημα παραχώρησης στην ιστορία της χώρας. Εκτός από το παραπάνω ποσό, η εταιρεία θα καταβάλει ένα ετήσιο σταθερό τίμημα παραχώρησης ύψους € 22,9 εκατ., καθώς κι ένα ετήσιο μεταβλητό τίμημα παραχώρησης της τάξης του 28,5% των λειτουργικών κερδών (EBITDA). H κυριότητα των αεροδρομίων παραμένει στο Ελληνικό Κράτος.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με απόφαση της Fraport Greece και με άμεση ισχύ από την Τρίτη, 11 Απριλίου, οι αναχωρούντες επιβάτες από τα αεροδρόμια: Ακτίου, Ζακύνθου, Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Κέρκυρας, Κεφαλλονιάς, Κω, Λέσβου, Μυκόνου, Ρόδου, Σάμου, Σαντορίνης, Σκιάθου & Χανίων, είναι υποκείμενοι φόρου ανά επιβάτη ως εξής:
– στα δρομολόγια των χαρακτηρισμένων άγονων γραμμών φόρου € 16,74 αντί του μέχρι τώρα ισχύοντος φόρου € 0,3, και
– στα υπόλοιπα δρομολόγια φόρου € 13,86 αντί του μέχρι τώρα ισχύοντος φόρου € 12,3 .
Προς το παρόν, από την πλευρά των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών, ανακοίνωση έχει εκδώσει η Astra Airlines, στην οποία τονίζεται, πως η εταιρεία «με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους επιβάτες, αναλαμβάνει να καλύψει το επιπλέον ποσόν του φόρου για όλα τα εισιτήρια που έχει εκδώσει μέχρι στιγμής και δεν συμπεριλαμβάνουν την εν λόγω αύξηση, ανεξάρτητα από την ημερομηνία αναχώρησης των επιβατών».
Φωτό: astra-airlines.gr & ypa.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ