
Το 2016 ο Όμιλος της ΑΝΕΚ δραστηριοποιήθηκε με ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία σε γραμμές της Αδριατικής (Ανκόνα, Βενετία), της Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο), των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων. Εκτελώντας 9% λιγότερα δρομολόγια σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ο Όμιλος της ΑΝΕΚ το 2016, σε όλες τις γραμμές που δραστηριοποιήθηκε, διακίνησε συνολικά 1 εκατομμύριο επιβάτες, όπως και το 2015, 188 χιλιάδες Ι.Χ. αυτοκίνητα έναντι 176 χιλ. το προηγούμενο έτος και 133 χιλ. φορτηγά έναντι 137 χιλ.
Στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής τα πλοία του Ομίλου συνέχισαν να εκτελούν συνδυασμένα δρομολόγια κοινοπρακτικά με πλοία της «ATTICA Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ», ενώ στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα συνεχίστηκε η εκτέλεση δρομολογίων σε γραμμές δημόσιας υπηρεσίας. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν εκναυλώσεις πλοίων της Εταιρείας στο πλαίσιο της αποδοτικότερης διαχείρισης του στόλου.
Tο 2016 o Όμιλος της ΑΝΕΚ διατήρησε την κερδοφορία του σε επίπεδο καθαρών αποτελεσμάτων, πιστοποιώντας τη σημαντική ανάκαμψη, που ξεκίνησε την προηγούμενη χρήση. Η αποδοτικότερη διαχείριση πλοίων και δρομολογίων, ο εξορθολογισμός του κόστους, οι έκτακτες εκναυλώσεις και η διακύμανση των διεθνών τιμών πετρελαίου σε χαμηλότερα επίπεδα συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια, ήταν οι παράγοντες που επέτρεψαν στον Όμιλο να αντισταθμίσει τις συνέπειες του γενικότερου αρνητικού οικονομικού περιβάλλοντος.
Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου το 2016 ανήλθε σε € 157,6 εκατ. έναντι € 159,8 εκατ. τη χρήση 2015. Τα έσοδα από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες εσωτερικού διαμορφώθηκαν σε € 60,6 εκατ. έναντι € 65,7 εκατ. την προηγούμενη χρήση και από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες εξωτερικού ανήλθαν σε € 87,8 εκατ. έναντι € 85,8 εκατ., ενώ τα έσοδα από λοιπές δραστηριότητες ανήλθαν σε € 9,2 εκατ. το 2016 έναντι € 8,3 εκατ. το 2015.
Ο Όμιλος παρουσίασε κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ποσού € 25,6 εκατ. έναντι € 29,6 εκατ. το 2015. Η μείωση του EBITDA το 2016 οφείλεται, κυρίως, στη μείωση των μικτών κερδών προ αποσβέσεων κατά € 3,3 εκατ. Τέλος, σε θετικό επίπεδο διαμορφώθηκαν τη χρήση 2016 τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας, τα οποία ανήλθαν σε κέρδη € 0,6 εκατ., παραμένοντας σταθερά σε σχέση με το 2015.
Σημειώνεται ότι στα τέλη Μαρτίου 2017 ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία η αναδιάρθρωση του μακροπρόθεσμου δανεισμού της Μητρικής. Σύμφωνα με τους όρους των νέων συμβάσεων, η αποπληρωμή έχει συμφωνηθεί σταδιακά έως το 2023, η επιτοκιακή επιβάρυνση είναι σημαντικά χαμηλότερη, ενώ προβλέπεται και διαγραφή μέρους των κεφαλαιοποιημένων τόκων. Με την αναδιάρθρωση του τραπεζικού δανεισμού επιτυγχάνεται η διασφάλιση της χρηματοοικονομικής σταθερότητας του Ομίλου, η αποκατάσταση του κεφαλαίου κίνησης και η ενίσχυση της κεφαλαιακής διάρθρωσης. Η επίδραση των ανωτέρω όρων των δανειακών συμβάσεων θα αποτυπωθεί στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις του 2017.
Μετά τα θετικά οικονομικά αποτελέσματα των δύο τελευταίων χρήσεων, στρατηγικός στόχος της διοίκησης του Ομίλου για το 2017 -το οποίο αποτελεί έτος ορόσημο για την ΑΝΕΚ η οποία συμπληρώνει 50 χρόνια δυναμικής παρουσίας στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας- είναι η διασφάλιση και βελτίωση της κερδοφορίας.
Φωτό: ΑΝΕΚ Lines
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ