
Ναυπηγεία στην Κίνα κλείνουν το ένα μετά το άλλο σε μια προσπάθεια να ανταπεξέλθουν στα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία. Στην πόλη Yizheng στην επαρχία Jiangsu, η οποία βρίσκεται κεντροανατολικά της Κίνας, μέχρι το 2020 θα έχουν κλείσει 17 από τα ναυπηγεία της περιοχής, με στόχο να περιοριστούν οι λειτουργικές δαπάνες των ναυπηγικών μονάδων.
Εντός του τρέχοντος έτους τα 5 πρώτα ναυπηγεία αναμένεται να έχουν κλείσει, ενώ τα επόμενα τρία χρόνια προβλέπεται να κλείνουν 4 ναυπηγεία ετησίως. Κάποια από τα ναυπηγεία που πρόκειται να κλείσουν είναι τα: Jiangsu Sugang Shipbuilding, Yizheng Kangping Ship Repair και Yangzhou Meihua Shipbuilding.
Πρόσφατα και η Cosco Shipping Heavy Industry ανακοίνωσε πως σχεδιάζει να κλείσει τις τρείς από τις πέντε ναυπηγικές μονάδες που κατασκευάζουν πλατφόρμες εξόρυξης, λόγω της υπερπροσφοράς που τις χαρακτηρίζει.
Στόχος της εταιρείας είναι να κλείσει τα ναυπηγεία στο Nantong, στο Zhoushan και στο Dongguan και να συγκεντρώσει τις ναυπηγικές της δραστηριότητες, όσον αφορά την κατασκευή πλατφορμών, στα ναυπηγεία της στο Dalian και στο Qidong.
Ο γενικός διευθυντής της Cosco Shipping Heavy Industries, Liang Yanfeng, δήλωσε ότι με το κλείσιμο των τριών ναυπηγείων θα περιοριστεί η υπερπροσφορά που χαρακτηρίζει τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας και θα αποτραπεί ο ανταγωνισμός τιμών μεταξύ των θυγατρικών της εταιρείας.
Το σχέδιο της Cosco Shipping Heavy Industries είναι να μειώσει μέχρι το 2017 την κατασκευαστική δυναμικότητα των ναυπηγείων από 12,05 εκατ. DWT σε 10,6 εκατ. DWT, με στόχο, μέχρι το τέλος του 2020, να φτάσει η στα 9,6 εκατ. DWT. Τα τελευταία χρόνια η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας όπως και άλλων χωρών αντιμετωπίζουν μια παρατεταμένη περίοδο ύφεσης, λόγω των μειωμένων παραγγελιών και των χαμηλών τιμών στις ναυπηγήσεις πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ