
Στα 98 του χρόνια απεβίωσε ο Νικόλαος Κ. Λως, ο κύριος Νίκος όπως τον προσφωνούσαν όλοι οι χιώτες. Προερχόμενος από οικογένεια με μεγάλη ναυτική παράδοση, από τα μέσα του 19ου αιώνα, ο Νικόλαος Λως, γιος το Κωνσταντίνου Λω, γεννήθηκε το 1919, ξεκίνησε την καριέρα του στα πλοία της οικογενειακής εταιρείας. Με το τέλος του Β’ Π.Π. η εταιρεία παραλαμβάνει δύο από τα θρυλικά Liberties προσπαθώντας να αναγεννηθεί. Σύντομα η εταιρεία στρέφεται στις ναυπηγήσεις στις αρχές της δεκαετίας του 1950 όντας από τις πρώτες εταιρείες μετά τον Β’ Π.Π. που επιλέγουν να κατασκευάσουν πλοία. Μέχρι το 1960 η έδρα της εταιρείας ήταν στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη. Εκείνη τη χρονιά τα μέλη της οικογένειας συστήνουν την Vrontados Shipping Co.Ltd και η έδρα της εταιρείας μεταφέρεται στον Πειραιά. Η εταιρεία εξειδικεύεται στα bulk carriers και ο στόλος της παρουσιάζει αυξομειώσεις με το πέρασμα των ετών, πάντοτε όμως ο αριθμός είναι τέτοιος που να μπορεί να τον διαχειριστεί μία παραδοσιακή οικογενειακή ναυτιλιακή εταιρεία.
Ο Νικόλαος Κ. Λως όμως, εκτός από την διαχρονική και επιτυχημένη παρουσία στο ναυτιλιακό στίβο, διέπρεψε και σε ένα άλλο στίβο, αυτόν της κοινωνικής προσφοράς.
Μαζί με την αγαπημένη του σύζυγο Ηρώ, προχώρησε σε πλήθος δωρεών στην ιδιαίτερη πατρίδα του, την Χίο. Δωρεές που έδωσαν σημαντικές υποδομές στο νησί, όπως για παράδειγμα ο “Όρμος Λω”, το Ναυτικό Μουσείο Χίου για το οποίο παραχώρησε την οικογενειακή του οικία, το γήπεδο ποδοσφαίρου στο Πυργί της Χίου. Διαχρονικός υποστηρικτής του πολιτισμού και της εκπαίδευσης, στήριζε πάντοτε την Προοδευτική Εκπολιτιστική Κοινωνική Ένωση Βροντάδου (ΠΕΚΕΒ), προχώρησε στην δωρεά σημαντικού ποσού στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου προκειμένου να αγοραστεί έκταση για την δημιουργία πανεπιστημιούπολης κ.α.
Η πιο σημαντική όμως συνεισφορά του ήταν αυτή που λίγοι γνωρίζουν, όντας άνθρωπος σεμνός και διακριτικός. Ο κ. Νικόλαος Λως στήριξε πολλούς ανθρώπους με προβλήματα υγείας, αναλαμβάνοντας ο ίδιος τα έξοδα νοσηλείας σε νοσοκομεία του εξωτερικού. Στήριξε οικονομικά πολλές οικογένειες αλλά και νέους στις σπουδές τους.
Ένα είναι σίγουρο. Η ελληνική ναυτιλία θρηνεί έναν από του μεγάλους ευπατρίδες και η Χίος έναν από τους σημαντικότερους, αν όχι το σημαντικότερο ευεργέτη της.
Πηγή φωτογραφίας: www.politischios.gr από το φωτογραφικό αρχείο του κ. Κ. Φραγκομίχαλου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ