
Σε δελτίο Τύπου της British Ports Association, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ένωσης, Richard Ballantyne, αναφέρει ότι καθώς η βρετανική κυβέρνηση προχωρά στις διαπραγματεύσεις για την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ε.Ε., θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στη διευκόλυνση του θαλάσσιου εμπορίου της χώρας, δεδομένου ότι τα λιμάνια της Βρετανίας αποτελούν πύλες ζωτικής σημασίας για τις εισαγωγές και τις εξαγωγές της.
Ο ίδιος προσθέτει ότι πλοία που εξυπηρετούν δρομολόγια RO-RO από το Ηνωμένο Βασίλειο προς τις χώρες της Ε.Ε δεν υπόκεινται στις απαιτήσεις των τελωνείων για δήλωση των φορτίων τους. Αυτή η κατάσταση όμως πρόκειται να αλλάξει με την έξοδο της Αγγλίας από την Ε.Ε. Οι έλεγχοι που πραγματοποιούνται στα τελωνεία των λιμανιών μπορεί να επιφέρουν χρονικές καθυστερήσεις με αρνητικές επιδράσεις στα κόστη των διαχειριστριών εταιρειών.
Όπως δηλώνει ο κ. Ballantyne, με τη νέα πραγματικότητα που δημιουργείται η βρετανική κυβέρνηση έχει τη δυνατότητα να σχεδιάσει μια τελωνειακή στρατηγική με βάση την οποία δεν θα απαιτείται υψηλός αριθμός ελέγχων για τα πλοία που εκτελούν δρομολόγια από και προς τις χώρες της Ε.Ε.
Βέβαια για να υλοποιηθεί η στρατηγική αυτή, αναγκαία είναι η σύναψη συμφωνίας με την Ε.Ε. Επιδίωξη της Μ. Βρετανίας είναι επίσης οι γειτονικές της χώρες (Βέλγιο, Γαλλία, Ιρλανδία, Ισπανία και Ολλανδία) να διασφαλίζουν ότι οι πιθανοί έλεγχοι στα λιμάνια τους δεν θα προκαλούν χρονικές καθυστερήσεις στον εκτελωνισμό των φορτίων.
Ο κ. Ballantyne σημείωσε επίσης ότι η έξοδος του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ε.Ε. δεν επηρεάζει μόνο το θαλάσσιο εμπόριο της χώρας αλλά όλο το κανονιστικό πλαίσιο που ρυθμίζει τομείς όπως το περιβάλλον, οι χερσαίες μεταφορές, η αλιεία κ.ά. Τέλος τόνισε ότι η βρετανική κυβέρνηση σχεδιάζει τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των λιμενικών υποδομών της χώρας, μολονότι η λιμενική βιομηχανία της Αγγλίας είναι σε θέση και τώρα να παρέχει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες για τη μεταφορά εμπορευμάτων και τη διακίνηση επιβατών.
Φωτο: Wikimedia
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ