
Οι κρατικές τράπεζες της Νότιας Κορέας «Korean Development Bank» και «Export-Import Bank of Korea» ενέκριναν πρόσφατα δάνειο ύψους $2,6 δις για την ενίσχυση της Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).
Σε διάστημα λιγότερο των δύο ετών, τα ναυπηγεία της Daewoo ετοιμάζονται να πάρουν το δεύτερό τους δάνειο, μετά το πρώτο ύψους $3,7 δις που είχαν λάβει τον Οκτώβριο του 2015.
Σύμφωνα με τον CEO της Korean Development Bank, Lee Dong-geol, παρά τις προσπάθειες που έγιναν από τα κορεάτικα ναυπηγεία, η αστάθεια στις τιμές του πετρελαίου, οι μειωμένες παραγγελίες πλοίων και οι καθυστερημένες παραδόσεις δημιούργησαν σημαντικά προβλήματα ρευστότητας. Ο ίδιος προσέθεσε ότι σε περίπτωση που δεν παρθούν αυστηρά μέτρα, η DSME κινδυνεύει να χρεοκοπήσει μέσα στον Απρίλιο, καθώς έχει προθεσμία μέχρι τις 21 Απριλίου για να αναχρηματοδοτήσει ή να αποπληρώσει δάνεια ύψους $357,9 εκατ. και επιπλέον $447 εκατ. μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.
Σύμφωνα με δηλώσεις των πιστωτριών τραπεζών των ναυπηγείων DSME, το πακέτο διάσωσης θα δοθεί στα ναυπηγεία εφόσον όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη (μέτοχοι, συνδικαλιστικές ενώσεις) συμφωνήσουν σε ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης του χρέους.
Συγκεκριμένα, για τη λήψη του δανείου, απαιτείται να γίνει ανταλλαγή του δανείου με ίδια κεφάλαια των ναυπηγείων. Επίσης, βασική προϋπόθεση για τη διασφάλιση του δανείου, είναι να μειωθεί το ανθρώπινο δυναμικό και οι μισθοί κατά 10% και 20%, αντίστοιχα, χωρίς να προβούν οι εργαζόμενοι σε απεργιακές κινητοποιήσεις.
Από τη μεριά τους οι πιστωτές συμβουλεύουν τα ναυπηγεία να περιορίσουν την κατασκευή υπεράκτιων εγκαταστάσεων, οι οποίες συνεισέφεραν σημαντικά στις ζημιές των ναυπηγείων το 2016 ($1,44 δις) και να επικεντρωθούν, λόγω της υψηλής τεχνολογίας που διαθέτουν, στη ναυπήγηση πλοίων που χρησιμοποιούν LNG ως καύσιμο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Hellenic Seaplanes προσθαλασσώθηκε στο λιμάνι του Βόλου, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στις θαλάσσιες αερομεταφορές. Το υδροπλάνο της εταιρείας προσέγγισε την κεντρική προβλήτα μπροστά…
Η τροπική καταιγίδα Ντάνας κατευθύνεται προς την ανατολική Κίνα σήμερα το πρωί, με την επαρχία Τζετζιάνγκ να ετοιμάζεται για την άφιξη του φαινομένου το…
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ