
Ξεκινάει τον Απρίλιο η συνεργασία της Hyundai Merchant Marine (HMM) με τις εταιρείες Maersk και Mediterranean Shipping Company (MSC), μετά από την πρόσφατη επίσημη υπογραφή της συμφωνίας τους.
Η συνεργασία διάρκειας τριών ετών αφορά τη μίσθωση χωρητικότητας στα πλοία της HMM (slot purchase agreement). Η συμφωνία αποτελεί μέρος της στρατηγικής της HMM για να επανακάμψει οικονομικά, περιορίζοντας την έκταση των ζημιών που είχαν καταγραφεί το περασμένο έτος.
Η επονομαζόμενη στρατηγική συμμαχία «2M + HMM» θα αφορά συγκεκριμένα τη μίσθωση πλοίων της HMM από τις εταιρείες Maersk και MSC στις εμπορικές διαδρομές Ανατολής- Δύσης.
Σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη της HMM, η νέα συμμαχία θα διαθέτει 20% μεγαλύτερη χωρητικότητα σε σχέση με το υφιστάμενο καθεστώς. Ιδιαίτερα για την εξυπηρέτηση των εμπορικών μεταφορών στην θαλάσσια περιοχή του Ειρηνικού θα χρησιμοποιηθούν κατά 50% περισσότερα πλοία σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση. Όπως δήλωσε ο Robbert van Trooijen, chief executive of Maersk Line’s Asia-Pacific operations, η συμμαχία αυτή θα ωφελήσει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, αφού η Maersk θα δραστηριοποιείται με περισσότερα πλοία στην θαλάσσια περιοχή του Ειρηνικού και οι πελάτες της HMM θα επωφεληθούν από την ηγετική θέση της Maersk στην παγκόσμια αγορά. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Alphaliner, η νέα συμμαχία θα διαθέτει τη μεγαλύτερη χωρητικότητα, κατέχοντας μερίδιο πάνω από το 35% του παγκόσμιου στόλου και θα ακολουθεί με 26% η Ocean Alliance (China Cosco Shipping, Evergreen Line, CMA CGM, OOCL). Έχει ενδιαφέρον να αναφέρουμε ότι η HMM, στο πλαίσιο των ενεργειών της για την ενίσχυση της οικονομικής της κατάστασης, έχει προχωρήσει στη σύναψη συμφωνίας και με δύο κορεάτικους μεταφορείς, τους Heung A και Sinokor, για τη δημιουργία μιας συμμαχίας με επίκεντρο το εμπόριο στους ασιατικούς λιμένες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ