
H APM Terminals, βασικός μέτοχος του Suez Canal Container Terminal (SCCT), σε συνεργασία με την αιγυπτιακή κυβέρνηση και τις τοπικές αρχές, ολοκλήρωσαν τις εργασίες βυθοκόρησης του καναλιού που βρίσκεται στο ανατολικό τμήμα του λιμανιού του Πορτ Σάιντ.
Με την ολοκλήρωση των εργασιών ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του Πορτ Σάιντ θα υποδέχεται κατευθείαν τα πλοία από την ανοιχτή θάλασσα, επιτρέποντας την παράκαμψη ενός τμήματος της διώρυγας του Σουέζ και μειώνοντας έτσι τον χρόνο αναμονής των πλοίων έως και 10 ώρες.
Επιπρόσθετα, μετά το πέρας των εργασιών ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του Πορτ Σάιντ θα έχει πλέον τη δυνατότητα να υποδέχεται πλοία εμπορευματοκιβωτίων τελευταίας γενιάς (Ultra Large Containerships), όπως αυτά της κατηγορίας Triple-E που διαθέτει η Maersk, μήκους άνω των 400 μέτρων και μεταφορικής ικανότητας άνω των 18.000 TEUs.
Τον περασμένο Φεβρουάριο το πλοίο «Mette Maersk», προσέγγισε δοκιμαστικά το λιμάνι του Πορτ Σάιντ, αποτελώντας το μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχει ποτέ προσεγγίσει τερματικό σταθμό της Αιγύπτου. Πριν λίγες μέρες το αδελφό πλοίο του «Mette Maersk», το «Maren Maersk», μεταφορικής ικανότητας 18.300 TEUs, προσέγγισε για φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων τον τερματικό σταθμό του Πορτ Σάιντ.
Όπως δήλωσε ο διαχειριστής του SCCT, Jan Buijze, ο τερματικός σταθμός διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού, που έχει πλέον βάθος 18,5 μέτρων, έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με τις ανάγκες των Ultra Large Containerships, διαθέτοντας κρηπιδώματα συνολικού μήκους 2.400 μέτρων.
Όπως εκτιμούν ειδικοί, το 2020 ο εκσυγχρονισμένος τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του Πορτ Σάιντ θα μπορεί να διαχειρίζεται 20 εκατ. TEUs.
Συνολικά από το 2004 που ξεκίνησε την λειτουργία του ο SCCT, έχουν πραγματοποιηθεί επενδύσεις ύψους $850 εκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ