
Το έτος 2016, συνεχίστηκε η βελτίωση των οικονομικών επιδόσεων της Εταιρείας. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών του Ομίλου ανήλθε σε € 160,2 εκ., ενώ τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε € 37,8 εκ., παρουσιάζοντας αύξηση € 1,8 εκ. σε σχέση με τo 2015. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε € 20,7 εκ. παρουσιάζοντας αύξηση € 3,0 εκ., σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Επιπρόσθετα, κατά την 31/12/2016, τα συνολικά ίδια κεφάλαια της Εταιρείας σε ενοποιημένο επίπεδο ανέρχονταν σε € 280,2 εκ. (€ 2,62 ανά μετοχή). Επιπρόσθετα, ο τραπεζικός δανεισμός της Εταιρείας διαμορφώθηκε στα € 153,2 εκ., ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν σε € 29,4 εκ.
Τα θετικά οικονομικά αποτελέσματα του 2016, αποδεικνύουν έμπρακτα ότι οι επιλογές της Εταιρείας κινήθηκαν προς τη σωστή κατεύθυνση για την ενίσχυση της αξίας της.
Μεταφορικό έργο
• Γραμμή Αγκώνα & Τεργέστη
Η Εταιρεία το 2016 δραστηριοποιήθηκε στη γραμμή της βόρειας Αδριατικής (Πάτρα–Ηγουμενίτσα–Αγκώνα-Τεργέστη), επιτυγχάνοντας υψηλά εμπορικά μερίδια, σε μια πολύ ανταγωνιστική και απαιτητική αγορά.
Συγκεκριμένα, η Εταιρεία διακίνησε συνολικά 388 χιλ. επιβάτες, 105 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα και 73 χιλ. φορτηγά οχήματα. Τα μερίδια στη συγκεκριμένη αγορά της Αγκώνα διαμορφώθηκαν στο 50,6% για τους επιβάτες, 47,9% για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και 56,1% για τα φορτηγά αυτοκίνητα. Στο λιμάνι της Τεργέστης δεν δραστηριοποιείται άλλη εταιρεία.
• Ελληνική Ακτοπλοΐα (Γραμμή Κρήτης)
Στη γραμμή της Κρήτης (Ηράκλειο-Πειραιάς), οι Μινωικές Γραμμές διατήρησαν την πρώτη θέση που παραδοσιακά κατέχουν στην αγορά αυτή.
Το 2016, η Εταιρεία διακίνησε 652 χιλ. επιβάτες, 94 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα και 57 χιλ. φορτηγά αυτοκίνητα. Τα μερίδια αγοράς στη συγκεκριμένη γραμμή ανήλθαν περίπου σε 64,5% για τους επιβάτες, 62,3% για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και 46,4% για τα φορτηγά αυτοκίνητα.
Τρέχουσες Εξελίξεις
Το Φεβρουάριο του 2016 η Διοίκηση της Εταιρείας αποφάσισε την ενίσχυση της συμμετοχής της στην εταιρεία «Hellenic Seaways» και προχώρησε στην αγορά μετοχών της από μετόχους.
H διαδικασία διενέργειας συναλλαγών για την αγορά μετοχών της εν λόγω εταιρείας συνεχίζεται, ενώ το ποσοστό συμμετοχής των Μινωικών Γραμμών στο μετοχικό κεφάλαιο της «Hellenic Seaways» έχει διαμορφωθεί έως και σήμερα σε 48,53%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ