
Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά τον περασμένο Φεβρουάριο κατέγραψε νέο ρεκόρ στη μέση ημερήσια διέλευση των πλοίων, όσον αφορά την χωρητικότητά τους.
Συγκεκριμένα το Φεβρουάριο 1180 πλοία χρησιμοποίησαν την παλιά και νέα διώρυγα του Παναμά, με την μέση ημερήσια χωρητικότητα των πλοίων να διαμορφώνεται στα 1,18 εκατ. Panama Canal tonnes (PC/UMS). Το αμέσως προηγούμενο ρεκόρ αφορούσε τον περασμένο Ιανουάριο, όταν καταγράφηκε μέση ημερήσια διέλευση πλοίων, χωρητικότητας 1,16 εκατ. Panama Canal tonnes.
Ο Φεβρουάριος αποτελεί τον τρίτο συνεχόμενο μήνα που καταγράφεται ρεκόρ στη διέλευση των πλοίων από τη διώρυγα. Εκπρόσωποι της Αρχής της Διώρυγας αναφέρουν ότι το ρεκόρ αυτό είναι αποτέλεσμα της δημιουργίας της νέας διώρυγας, η οποία έχει συνεισφέρει στην αναμόρφωση του παγκόσμιου εμπορίου και στην παροχή υψηλών υπηρεσιών στα διερχόμενα πλοία.
Από την έναρξη της λειτουργίας της νέας διώρυγας τον περασμένο Ιούνιο, έχει παρατηρηθεί σημαντική αύξηση στα πλοία κάθε κατηγορίας, ενώ τον Απρίλιο του 2017 αναμένεται να διαπλεύσει τη διώρυγα το πρώτο κρουαζιερόπλοιο κατηγορίας neo–panamax, μεταφορικής ικανότητας 4.000 επιβατών.
Με στόχο να μπορέσει να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες ροές, η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά ανακοίνωσε ότι θα υιοθετήσει ένα καινοτόμο σύστημα διαχείρισης της κίνησης. Μέσω του συστήματος αυτού θα προγραμματίζεται πιο αποτελεσματικά η εξυπηρέτηση των πλοίων, μειώνοντας τους χρόνους αναμονής, περιορίζοντας τα λειτουργικά έξοδα της διώρυγας και ενισχύοντας περαιτέρω τις πολιτικές ασφάλειας στην ευρύτερη περιοχή.
Πρόκειται για ένα λογισμικό με το οποίο θα σχεδιάζονται οι απαραίτητες λειτουργίες που πρέπει να γίνουν στη διώρυγα με πιο αποδοτικό τρόπο, κατανέμοντας πιο αποτελεσματικά τους απαιτούμενους πόρους για την εξασφάλιση υψηλής απόδοσης στις προσφερόμενες υπηρεσίες. Το νέο σύστημα πρόκειται να τεθεί πλήρως σε εφαρμογή μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, ενώ η μονάδα του συστήματος που θα διαχειρίζεται τα δρομολόγια των διερχομένων πλοίων αναμένεται να λειτουργήσει μέχρι τα τέλη του ερχόμενου Σεπτεμβρίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ