
Σύμφωνα με έρευνα της BIMCO, η χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου των dry bulk carriers ξεπέρασε τα 800 εκατ. dwt τον Ιανουάριο, ως αποτέλεσμα της αύξησης του εν λόγω στόλου κατά 2,6% σε ετήσια βάση. Η αύξηση οφείλεται στο μειωμένο κατά το ήμισυ ρυθμό διάλυσης των bulk carriers τον περασμένο Ιανουάριο συγκριτικά με τις διαλύσεις που έγιναν τον Ιανουάριο του 2015, σε συνδυασμό επίσης με το ρεκόρ παραδόσεων νέων πλοίων το περασμένο έτος.
Επιπλέον, τον Φεβρουάριο του 2016 ο στόλος των dry bulk carriers αυξήθηκε κατά 2,8%, σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2015. Σύμφωνα με αναλυτές της BIMCO εάν συνεχίζει να αυξάνεται η χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου σε ποσοστά άνω του 2%, τότε θα είναι δύσκολο για την παγκόσμια ζήτηση να απορροφήσει την υπερπροσφορά των πλοίων και να επανέλθει σε ισορροπία η αγορά. Κατά τη BIMCO, θα ήταν αναγκαίο ο ρυθμός διάλυσης των πλοίων να αυξηθεί σε επίπεδα παρόμοια με αυτά του πρώτου εξαμήνου του 2016, όταν οι διαλύσεις των bulk carriers αντιστοιχούσαν στο 80% της χωρητικότητας των νέων ναυπηγήσεων που εισέρχονταν στην αγορά.
Σε ό,τι αφορά το τρέχον έτος, οι αναλυτές της BIMCO αναμένουν αύξηση του αριθμού των bulk carriers για το πρώτο τρίμηνο του 2017, κυρίως, λόγω των αυξημένων παραλαβών πλοίων που συνήθως λαμβάνουν χώρα αυτήν την περίοδο.
Επίσης, η χωρητικότητα του στόλου αναμένεται να αυξηθεί κατά 1,6%, συγκριτικά με το 2016 και οι διαλύσεις των πλοίων προβλέπεται πως θα ανέλθουν σε 19 εκατ. dwt, σημαντικά μειωμένες σε σχέση με τα 2 προηγούμενα έτη (30 εκατ. dwt ετησίως). Σε ότι αφορά κατηγορίες bulk carriers, ο στόλος των Capesize πλοίων ξεπέρασε τα 5,9 εκατ. dwt το 2016 και το 2017 (έως σήμερα) έχει παραδοθεί πρόσθετη χωρητικότητα ύψους 2,2 εκατ. dwt.
Στα Panamax υπήρξε μείωση της χωρητικότητας κατά 0,3% τον Οκτώβριο του 2016, εικόνα η οποία αντιστράφηκε τον Φεβρουάριο του 2017 (+1,7%).
Επίσης, καταγράφηκε σημαντική μείωση της χωρητικότητας του στόλου των Handymax και των Handysize πλοίων. Σύμφωνα με την Bimco, από τα παραπάνω προκύπτει ότι οι μειωμένοι ρυθμοί αύξησης των Panamaxes, Handymaxes και Handysizes αντισταθμίζονται από την αύξηση των πλοίων κατηγορίας Capesize, τα οποία κατέχουν το 40% της συνολικής χωρητικότητας των bulk carriers και επομένως αποτελούν καθοριστικό παράγοντα για την περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς των χύδην ξηρών φορτίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ