
Ο νορβηγικός πετρελαϊκός κολοσσός Statoil παρουσίασε, μεταξύ άλλων, τους στόχους του για τη μείωση των εκπομπών CO2, για την βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης καθώς και για τους όρους που θα επιτρέψουν την κερδοφόρα ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας καθώς και την εφαρμογή λύσεων χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Η σχετική έκθεση που παρουσίασε η Statoil φέρει τον τίτλο «2030 climate roadmap».
Στόχος της Statoil είναι η περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2 κατά την παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου από τις μονάδες της, μολονότι, όπως τονίζει η εταιρεία, τα επίπεδα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τις μονάδες της είναι ήδη σε χαμηλά επίπεδα σε σύγκριση με το μέσο όρο του κλάδου. Αλλά με την εφαρμογή των όσων προτείνονται στον οδικό χάρτη, τα στελέχη της εταιρείας θεωρούν ότι μπορεί να επέλθει ακόμα πιο σημαντική μείωση.
Έτσι, ο νέος στόχος είναι οι εκπομπές CO2 ανά βαρέλι πετρελαίου/φυσικού αερίου που παράγεται, να περιοριστούν περαιτέρω κατά 20% έως το 2030, ενώ ο γενικότερος στόχος είναι η μείωση των εκπομπών από τις δραστηριότητές της να μειωθούν κατά 3 εκατομμύρια τόνους CO2 ετησίως, έως το 2030, με έτος σύγκρισης το 2017. Να σημειωθεί ότι οι 3 εκατ. τόνοι CO2 αντιστοιχούν με εκπομπές ρύπων από σχεδόν 1,5 εκατ. αυτοκίνητα, σχεδόν τα μισά από όσα κυκλοφορούν σήμερα σε ολόκληρη τη Νορβηγία.
Εάν επιτευχθεί αυτός ο στόχος, τότε η Statoil, όπως σημειώνει ο Eldar Sætre, πρόεδρος και CEO της Statoil, θα ενισχύσει την θέση της ως ηγέτιδα δύναμη στον πετρελαϊκό τομέα σε ό,τι αφορά την προστασία του περιβάλλοντος. Και ο ίδιος προσθέτει ότι η Statoil επενδύει δεκάδες εκατ. ευρώ και στον τομεά των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, για να περιορίσει ακόμα περισσότερο τις επιπτώσεις των παραγωγικών της δραστηριοτήτων στην εμφάνιση του φαινομένου του θερμοκηπίου.
Φωτό: statoil.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ