
Η αμερικάνικη συμβουλευτική εταιρεία AlixPartners, σε πρόσφατη αναφορά της σχετικά με την παγκόσμια αγορά των containerships, αναφέρει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η συγκεκριμένη αγορά, τονίζοντας παράλληλα την πιθανότητα ανάκαμψής της το 2017. Σύμφωνα με την εταιρεία, μετά την πτώχευση της Hanjin Shipping, καταγράφηκε μια μικρή αύξηση στις τιμές των ναύλων των containerships στην θαλάσσια περιοχή του Ειρηνικού ωκεανού στα τέλη του 2016, αύξηση που δε διατηρήθηκε και το τρέχον έτος, λόγω πολλών παραγόντων μεταξύ των οποίων, η υποτονική ζήτηση η οποία εντείνει περισσότερο την ανισορροπία μεταξύ ζήτησης και προσφοράς στην αγορά των containerships. Η συμβουλευτική εταιρεία ανέφερε επιπρόσθετα ότι γεγονότα όπως αυτά του Brexit και της νέας προεδρίας των ΗΠΑ ενδεχομένως να ενισχύουν περαιτέρω την αβεβαιότητα που επικρατεί στο παγκόσμιο εμπόριο.
Οι πολιτικές προστατευτισμού που υιοθετούνται από τη νέα κυβέρνηση των ΗΠΑ μπορεί να αντιστρέψουν την αύξηση που καταγραφόταν στην αγορά των containerships από το 1950. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της AlixPartners για το 2017, τα εμπλεκόμενα μέρη στην αγορά των containerships θα πρέπει να πάρουν σοβαρές αποφάσεις εάν θέλουν να παραμείνουν ανταγωνιστικοί το τρέχον έτος. Με βάση τα οικονομικά στοιχεία που έχει συλλέξει η εταιρεία AlixPartners παρατηρείται ότι τα λειτουργικά έξοδα στην αγορά των containerships έχουν μειωθεί στα $12,4 δις το 2016, συγκριτικά με τα $25,2 δις του 2011, μείωση δηλαδή της τάξεως του 50,7%. Παρά την παρατηρούμενη όμως μείωση στα λειτουργικά έξοδα, οι ταμειακές ροές μέχρι και τα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου παρέμεναν χαμηλές, ενώ και τα κέρδη παρουσίασαν σημαντική μείωση για το περασμένο έτος.
Κατόπιν τούτου, οι μεταφορείς εμπορευματοκιβωτίων οφείλουν να μειώσουν περαιτέρω τις λειτουργικές τους δαπάνες μέσω ενεργειών όπως συγχωνεύσεις και εξορθολογισμός του στόλου των πλοίων, ούτως ώστε να επιτευχθεί ισορροπία μεταξύ της ζήτησης και της προσφοράς.
Οι σύμβουλοι της AlixParners προτείνουν στους μεταφορείς να προσπαθήσουν να διατηρήσουν τις τιμές των ναύλων στα ίδια επίπεδα με εκείνα που είχαν καταγραφεί μετά την πτώχευση της Hanjin. Σύμφωνα με τους συμβούλους, η ικανότητα των μεταφορέων να οδηγήσουν τις τιμές των ναύλων σε υψηλότερα επίπεδα σε μελλοντικές διαπραγματεύσεις συμβολαίων θα καθορίσει εάν το 2017 θα αποτελέσει χρονιά θετικών ανακατατάξεων για την αγορά των containerships ή μια ακόμη χρονιά με αυξανόμενες ζημιές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ