
Η διοίκηση των γερμανικών ναυπηγείων Lloyd Werft, τα οποία ανήκουν στο μαλαισιανό όμιλο Genting, και το συμβούλιο των εργαζομένων ανακοίνωσαν ότι επήλθε μεταξύ τους συμφωνία για την κατάργηση 117 θέσεων εργασίας, με παράλληλη υλοποίηση ενός «κοινωνικού σχεδίου». Το εν λόγω σχέδιο θα επιτρέψει στους εργαζομένους που θα χάσουν την εργασία τους στο Μπρεμερχάφεν να επαναπροσληφθούν, με προνομιακούς όρους, είτε στα ναυπηγεία MV Werften του ομίλου στην Βαλτική Θάλασσα, είτε σε μεταφορικές εταιρείες που διατηρεί ο όμιλος.
Η μείωση του προσωπικού των Lloyd Werft θεωρείται αναγκαία από την διοίκησή του λόγω της νέας στρατηγικής που αποφάσισε ο όμιλος Genting, με βάση την οποία τα ναυπηγεία θα επικεντρωθούν πλέον, σε εργασίες κατασκευής και μετατροπής σκαφών αναψυχής και κρουαζιερόπλοιων, ενώ αποφασίστηκε η εγκατάλειψη των επισκευών πλοίων.
Στόχος των ναυπηγείων είναι να διαθέτουν στο προσεχές μέλλον εργατικό δυναμικό 260 υψηλά ειδικευμένων υπαλλήλων, ώστε να καταστούν πιο ανταγωνιστικά και να ανταποκριθούν στις υψηλές απαιτήσεις της αναπτυσσόμενης βιομηχανίας της κρουαζιέρας αλλά και των σκαφών αναψυχής.
Όμως, σε τροχιά μείωσης προσωπικού βρίσκονται και τα ναυπηγεία του Αμβούργου Blohm+Voss, που εδώ και μερικούς μήνες ανήκουν στον όμιλο Lürssen. Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για απολύσεις έως και 300 εργαζομένων, καθώς τα γερμανικά ναυπηγεία Blohm+Voss βρίσκονται σε δεινή οικονομική κατάσταση, λόγω περιορισμένων νέων παραγγελιών και κακών επενδυτικών επιλογών κατά το παρελθόν.
Ήδη η διοίκηση των ναυπηγείων έχει ενημερώσει τους εργαζομένους για την ανάγκη λήψης άμεσων μέτρων αναδιάρθρωσης της επιχείρησης, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος, Dieter Dehlke, σε δηλώσεις του προς τους εργαζομένους δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο απολύσεων.
Όπως προκύπτει από τα όσα γράφει ο γερμανικός ναυτιλιακός Τύπος, τα ναυπηγεία Blohm+Voss αναμένεται να στραφούν κυρίως προς τη ναυπήγηση πολεμικών σκαφών για τις ανάγκες του γερμανικού Πολεμικού Ναυτικού αλλά και στον τομέα της ναυπήγησης και επισκευής σκαφών αναψυχής.
Φωτό: lloydwerft.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ