
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία, εκπροσωπούμενη από τους φορείς CLIA Europe, EBA, ECASBA, ECSA, EMPA, ETA, ETF, EuDAM, Interferry και WSC, εξέδωσε ανακοίνωση στο πλαίσιο της διοργάνωσης «European Shipping Week 2017», η οποία ξεκίνησε στις 27 Φεβρουαρίου και θα διαρκέσει έως την Παρασκευή 3 Μαρτίου. Με την ανακοίνωση αυτή οι φορείς καλωσορίζουν τη μεσοπρόθεσμη έκθεση για τη Ναυτιλιακή Στρατηγική Μεταφορών της Ε.Ε. της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που καλύπτει την περίοδο 2009-2018 (EU Maritime Transport Strategy 2009-2018).
Στην ανακοίνωσή τους οι φορείς της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας επισημαίνουν την ανάγκη βελτίωσης των κανονισμών της Ε.Ε., καθώς και την αναγκαιότητα της ύπαρξης ενός ηλεκτρονικού συστήματος ενιαίας ναυτιλιακής θυρίδας (Single Window) στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών. Με την εφαρμογή του συστήματος αυτού θα διασφαλίζεται η ανταλλαγή των απαιτούμενων πληροφοριών σχετικά με τις εισαγωγές και εξαγωγές εμπορευματικών φορτίων ανάμεσα στις κυβερνήσεις των χωρών και τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές. Μέσω του συστήματος «Single Window» θα μειωθούν τα διοικητικά εμπόδια που αντιμετωπίζουν τώρα οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις και οι ναυτιλιακοί πράκτορες και θα απλοποιηθούν οι διαδικασίες ανταλλαγής των στοιχείων μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων. Η απλοποίηση των διοικητικών κανονισμών και των απαιτήσεων θα θέσει τις ναυτιλιακές μεταφορές στην ίδια βάση με τις χερσαίες μεταφορές, οι οποίες ήδη κερδίζουν από μια ενιαία αγορά.
Μια νέα ναυτιλιακή στρατηγική είναι αναγκαία από το 2018 και μετά, η οποία ως επίκεντρο έχει την ανάδειξη της Ευρώπης ως την κυρίαρχη ήπειρο στον τομέα της ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού απαιτούνται, βέβαια, νέες επενδύσεις, ένα υψηλά ειδικευμένο εργατικό δυναμικό, συνεχής εφαρμογή των διεθνών κανονισμών που αφορούν περιβαλλοντικά ζητήματα και θέματα ασφάλειας, όπως και εφαρμογή πολιτικών που θα συνεισφέρουν στη διευκόλυνση των εμπορικών δραστηριοτήτων και των συναλλαγών.
Απέναντι στις διεθνείς προκλήσεις και στην πολιτική αβεβαιότητα που χαρακτηρίζει τη ναυτιλιακή βιομηχανία, οι φορείς της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας τονίζουν ότι η Ε.Ε. οφείλει να επιβεβαιώσει την ηγετική θέση που κατέχει στον χώρο του ελεύθερου εμπορίου. Σημαντική είναι και η συνεισφορά του IMO (International Maritime Organization) στη διαμόρφωση των απαραίτητων πολιτικών, που θα διασφαλίσουν ότι η Ε.Ε. ανταποκρίνεται σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος.
Στο τέλος της ανακοίνωσής τους οι φορείς της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας CLIA Europe, EBA, ECASBA, ECSA, EMPA, ETA, ETF, EuDAM, Interferry και WSC δηλώνουν τη δέσμευσή τους να συμμετέχουν ενεργά, εντός του 2018, στη διαμόρφωση της ναυτιλιακής στρατηγικής της Ε.Ε. για την περίοδο 2019-2028, ενώ υπογραμμίζουν και τη διάθεσή τους να συνεργαστούν με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη- μέλη της Ένωσης, ούτως ώστε να εξασφαλιστεί ότι η εφαρμογή αυτής της στρατηγικής θα είναι επιτυχής.
Φωτό: europeanshippingweek.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ