
Το 2016 έκλεισε με θετικό πρόσημο για το λιμένα του Αμβούργου. Συγκεκριμένα, τα διακινηθέντα φορτία (γενικά και χύδην) άγγιξαν συνολικά τους 138,2 εκατ. τόνους, ενώ αυξημένη ήταν και η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, κυρίως κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Συγκεκριμένα διακινήθηκαν 8,9 εκατ. TEUs, που μεταφράζεται σε αύξηση 1% σε σχέση με τα μεγέθη του 2015.
Ίσως, το πιο ενδιαφέρον στην περίπτωση του Αμβούργου είναι η σημαντική αύξηση που καταγράφηκε στις εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές από και προς το μεγαλύτερο γερμανικό λιμένα. Με βάση τα επίσημα στοιχεία, το 2016, διακινήθηκαν από και προς το Αμβούργο, μέσω σιδηροδρόμου, συνολικά 46,4 εκατ. τόνοι εμπορευμάτων (αύξηση 1,5% σε σχέση με το 2015), ενώ διακινήθηκαν και 2,4 εκατ. TEUs (αύξηση 2,4%).
Να σημειωθεί ότι ημερησίως πραγματοποιούνται περισσότερες από 200 αφίξεις και αναχωρήσεις τραίνων στο λιμάνι του Αμβούργου, με σημαντική ώθηση να δίνουν τα τραίνα που συνδέουν το Αμβούργο και την βιομηχανική περιοχή της βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας. Ενώ, οι πλέον σημαντικές εξαγωγές, που πραγματοποιούνται μέσω σιδηροδρόμου και λιμένα Αμβούργου, είναι αυτές της γερμανικής μπύρας «Warsteiner».
Ο Ingo Egloff, Joint CEO του τομέα μάρκετινγκ του λιμένα (Port of Hamburg Marketing), παρουσιάζοντας τα στοιχεία για το 2016, σημείωσε ότι «ο λιμένας του Αμβούργου πέτυχε σταθεροποίηση των μεγεθών του, ενώ κατάφερε το δεύτερο εξάμηνο να επιτύχει και θετικό πρόσημο στην διακίνηση εμπορευμάτων, με σημαντική ώθηση να δίνεται από τις σιδηροδρομικές μεταφορές».
Από την πλευρά του ο Jens Meier, Managing Director της Λιμενικής Αρχής του Αμβούργου (HPA), εξέφρασε την θλίψη του για τις νέες καθυστερήσεις στα έργα εκβάθυνσης του Έλβα, τονίζοντας, βέβαια, ότι παραμένει αισιόδοξος πως ο λιμένας του Αμβούργου θα επιτύχει με την ολοκλήρωση των συγκεκριμένων έργων περαιτέρω ενίσχυση της θέσης του στο λιμενικό χάρτη της βόρειας Ευρώπης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ