
Αναλυτές του VesselsValue διαπίστωσαν άνοδο των τιμών στην αγορά των μεταχειρισμένων φορτηγών ξηρού φορτίου όπου φαίνεται να δημιουργείται ευοίωνο κλίμα για όσους επιθυμούν να … πουλήσουν.
Οι τιμές των πλοίων μετά τα χαμηλά του περασμένου έτους, φαίνεται να επιφυλάσσουν αξιόλογες θετικές προοπτικές. Στα Handysize 5ετίας, οι τιμές αυξήθηκαν κατά 40%, παρόμοια η κατάσταση και στα Panamax και Supramax 15ετίας. Λίγο μικρότερη η αύξηση στα Capesize κατασκευής προ του 2002, με την αύξηση στις τιμές των πλοίων να κυμαίνεται 35% πάνω σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Handysize πλοίο κατασκευής 2012 σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας πωλήθηκε το 2016 σε τιμή $6,2 εκατ. Σήμερα η τιμή του πλοίου αυτού αγγίζει τα $12,3 εκατ. Άλλη περίπτωση η πώληση τον περασμένο Μάρτιο ενός Panamax κατασκευής 2008 για $7,8 εκατ. ενώ το ίδιο πλοίο πωλήθηκε εκ νέου έξι μήνες μετά με τιμή $11,3 εκατ.
Ιστορικά υψηλά ναύλων (USD/ημέρα)
Source: Baltic Exchange
Αντίθετα, οι τιμές των ναύλων δεν έδειξαν την ίδια τάση αναστροφής με τις τιμές των πλοίων. Σε πολλές περιπτώσεις οι ναύλοι είναι στα ίδια επίπεδα όπως και πριν ένα μήνα ή/και ένα χρόνο. Ο δείκτης των Capesize, το Φεβρουάριο, έπεσε κάτω από τα επίπεδα του OPEX (ήτοι $6.500/ημέρα) φτάνοντας τα $5.432/ημέρα.
Τα Supramax είναι η κατηγορία πλοίων που είδαν τα μεγαλύτερα οφέλη. Κατά μέσο όρο, οι τιμές των πλοίων αυξήθηκαν κατά 31% παρά το ότι η εν λόγω κατηγορία παρουσίασε περιορισμένη ανάπτυξη κατά 2,9% το 2016 έναντι 8,2% το 2012, γεγονός το οποίο μπορεί να αποδοθεί στο ότι η αγορά στράφηκε περισσότερο στα Ultramax:
75,8% το 2015 για να περιοριστεί σε 35,2% το 2016.
Ως επακόλουθο της ανάπτυξης στα Ultramax υπήρξε ο περιορισμός της ζήτησης για τα Supramax. Την περίοδο 2012-2013 η ανάπτυξη τους έφτασε το 12,7% για να περιοριστεί δραστικά στο 2,7% το 2016. Τα τονομίλια στα Supramax μειώθηκαν το 2015 κατά 1,8% και κατά 0,1% το 2016, στοιχεία που αποδεικνύουν ότι τα Ultramax πήραν σημαντικό μερίδιο της αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ναυτιλία, ως θεμέλιος λίθος του παγκόσμιου εμπορίου, καλείται να επανακαθορίσει τη θέση και τον ρόλο της σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον, όπου οι…
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την…
Με την προσθήκη ενός νέου Airbus A320neo, που συνδυάζει υψηλή απόδοση και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενισχύει τον στόλο της η αεροπορική εταιρεία SKY…
Η κυβέρνηση του Ισραήλ και το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς μπορεί να καταλήξουν σε συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και απελευθέρωσης ομήρων που παραμένουν στη…
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ